Wszystko jest w liczbie

W Audi i innych, podobne do coupe sedany przeszły od prostego trybu do pełnoprawnych modeli w gamie. Moglibyśmy spędzać godziny na ich przydatności, ale to nie miałoby sensu: jeśli A4 i A6 twierdzą, że mają ustawowy aspekt, A5 i A7 grają na innym stole, z zazdrości.

Recenzja Audi A5 Sportback 2020 9

Rodzinny posiłek, twój beauf przybywa do stołu pozornie kładąc swój klucz do wolnej ręki, uderzony czterema splecionymi pierścieniami i patrzy na ciebie z naciskiem. Pozostajesz uprzejmy i pytasz: „Czy kupiłeś Audi? Który model? „ Jeśli odpowiada A4, mówisz sobie „Ok, klasyczny, dobry sedan VRP lub mały szef”. Ale jeśli powie Ci A5 Sportback, twoja reakcja będzie raczej „Ach, w końcu smakuje drogi Jean-Eude”. Ponieważ umieszczenie dwóch obok siebie powoduje natychmiastowe działanie ulotnego profilu A5. W Sportback jest coś bardziej ekskluzywnego, bardziej zabawnego. Nie to, że A4 wygląda źle, zwłaszcza, że ​​dzięki niedawnej zmianie stylizacji wykorzystuje ten sam agresywny przód, co A5, po prostu pozostaje znacznie bardziej powszechny. A fortiori, gdy A5, do którego porównujesz, jest ozdobiony wspaniałym odcieniem Green District Metallic (fajna opcja za 1060 €), co podkreśla jego harmonijne proporcje.

Trzy czwarte tyłu wydobywa obfite biodra Sportbacka, a tylna klapa znacznie ułatwia dostęp do bagażnika. Jeśli pozwolisz mi na bardzo osobistą krytykę, przyznaję, że nawet jeśli lubię sugestywne zderzaki i duże felgi, wybrałbym moją A5 w wykończeniu Design lub Avus zamiast S Line jako mojego wierzchowca dnia. W przypadku tego ostatniego nie ma prawie żadnej różnicy wizualnej w przypadku S5, który mimo to boksował w innej kategorii. Raczej zagrać kartą elegancji niż licytować samochód, który nie ma najmniejszej sportowej skłonności …

Wewnątrz wzorowana jest kabina A5 A4, z wyjątkiem przycisku. Znajdujemy ten sam ekran umieszczony jak tablet na desce rozdzielczej, tę samą dyszę fałszywej wentylacji nad schowkiem i tę samą kierownicę. Jeśli wrócimy do oryginalności, nie ma powodu do narzekań na jakość wykończenia, nienaganną jakość lub jakość wybranych materiałów. Oczywiste jest, że nasze modele pras są rzadko podstawowe i często nadmiernie wyposażone w jak największym stopniu, ale to, że nie masz najwyższego wykończenia, nie oznacza, że ​​nadal możesz cieszyć się kabiną w bardzo poważna produkcja.

Wnętrze jest niekoniecznie nieco w tyle w porównaniu do A4, ale Sportback wciąż oszczędza miejsce dla pasażerów z tyłu, gdzie tylko bardzo duże osoby nie będą wygodne. Audi pozostawia wybór między 2 oddzielnymi siedzeniami lub kanapą, ale nawet w wersji 5-osobowej imponujący tunel przekładni wersji quattro sprawia, że ​​każda podróż pośrodku jest bardzo nieprzyjemna.

Test Audi A5 Sportback 2020 1 "src =" https://cdn.abcmoteur.fr/wp-content/uploads/2020/03/Essai-Audi-A5-Sportback-2020_1.jpg

Ale nieprzyjemne wycieczki, za kierownicą odnowionego A5 Sportback nie ma wątpliwości. Krótka podróż między Brukselą a Antwerpią podkreśli bardzo miękkie sterowanie, precyzyjne sterowanie i kontrolowane tłumienie, które w trybie komfortowym odfiltrowują bruk, który kochają Belgowie. Możemy przypisać jedynie bardzo duże 20-calowe obręcze uderzeniowe wyraźnie widoczne w kabinie pasażerskiej, więc mogę tylko doradzić zbyt wiele, aby pozostać na 18 lub 19 cali, które pozwalają na większą boczną ścianę opony i są w stanie '' weź udział w szokach. Zasadniczo autostrada i trasa miejska pozostawiły niewiele miejsca na zakręty, więc będziesz musiał wziąć to A5 dłużej i na drugiej sieci, aby uzyskać prawdziwe pojęcie o jego dynamicznych możliwościach. Ze swojej strony 3.0 TDI 286 KM V6 jest nadal przyjemnością w użyciu, elastyczną i dynamiczną, tak samo szczerze szybką, gdy zostanie o to poproszony. Ale obraz nie jest idealny, a pudełko Tiptronic 8, które jest w większości zapomniane, cierpi z powodu tego samego irytującego opóźnienia, które zauważyłem na A6 allroad.

Test Audi A5 Sportback 2020 2 "src =" https://cdn.abcmoteur.fr/wp-content/uploads/2020/03/Essai-Audi-A5-Sportback-2020_2.jpg

Dlaczego warto wybrać A5 Sportback zamiast sedana A4? Styl, obecność, mocniejsze silniki … Krótko mówiąc, wszystko związane z chęcią prowadzenia samochodu jest nieco bardziej ekskluzywne i pożądane niż uczciwy sedan. Ale na pewno nie w tej cenie: z równoważnym wykończeniem i silnikiem wyceniony na Sportback kosztuje od 4000 do 8000 euro więcej niż sedan A4. Aby uzyskać pomysł, model, który masz przed sobą, zaczyna się od 68.320 € bez opcji, a dokładna konfiguracja osiąga nowy poziom, ponieważ wyświetlał 84.520 €. Piękny i dobry samochód, ale zdecydowanie nie tani!

Wielkie podziękowania dla Floriana Thomasa z bloga Cars Passion oraz Guillaume Fercken z Garage des Blogs za pomoc na zdjęciach

Jalil Chaouite "srcset =" https://secure.gravatar.com/avatar/17d2e3a731e5fa14028c1bb4ff63cd28?s=240&d=%2Fimages%2Fno_oquerjpg&r=pg 2x "class =" avatar avatar-120 zdjęcie "wysokość =" 120 "szerokość = „120” src = "https://secure.gravatar.com/avatar/17d2e3a731e5fa14028c1bb4ff63cd28?s=120&d=%2Fimages%2Fno_oquerjpg&r=pg

Jalil Chaouite

Tak długo, jak się toczy, podoba mi się … Lub prawie. W każdym razie zawsze jestem ciekawy, jak mogę spróbować, aby pomnożyć punkty porównania. Skłamałbym, gdybym powiedział, że nie wolę samochodu sportowego od zwykłego samochodu miejskiego, ale za punkt honoru podchodzę do każdego nowego testu z taką samą neutralnością. Moje opinie są ogólnie bardzo jasne, ale nigdy nie jestem zamknięty na dyskusję! Miłej lektury 🙂