weź elektryczny!

Podczas gdy rynek elektryczny jest dziś dobrze uruchomiony, Audi w końcu wchodzi do gry z dużym SUV-em. Przestronny, mocny i cichy, to główne składniki Audi e-tron 55 quattro!

Czy to jest piękne

Kiedy myślimy o samochodzie elektrycznym, często myślimy o samochodzie ekstrawaganckim, którego styl ma być futurystyczny. Ale dzisiaj wszystko się zmieniło. Jak Peugeot i jego e-208 całkowicie podobny do wersji termicznej, Audi oferuje pojazd, który jest w pełni zgodny z duchem czasu. Stylowo, to nowe Audi e-tron nie jest ekstrawaganckie. Fajnie, jeśli lubimy SUV-y, pozostaje dość wszechstronny, szczególnie w przypadku klasycznych lusterek. Przyjmując wszystkie aktualne kody producenta, nie podejrzewamy z początku jego kinematyki. W ten sposób znajdziemy słynną kratkę Singleframe, która wyróżnia się typowymi dla tego modelu szarymi żaluzjami i jej lampami LED Matrix. Osobiście zawsze pociągał mnie jej tyłek, który przypomina imponujący Q8 i który przede wszystkim przyjmuje bardzo sprawny lekki podpis. Co więcej, chociaż podobne do tego ostatniego, jego wymiary raczej pozycjonują go między Q5 a Q7. Jego długi i masywny wygląd 4,9 m sprawia, że ​​robi wrażenie na innych kierowcach i przechodniach, z którymi się spotykamy.

Czy to jest przyjemne?

Na pokładzie i pamiętając o jego ogromnej cenie (Opowiem ci trochę więcej o tym poniżej), nie jesteśmy zdumieni, kiedy się osiedlamy. Wprawdzie jest on pełen ekranów (5 w tym 2 dotykowe), ale niewiele się zmienia od reszty zakres premium. Jeśli jesteś uspokojony, to ogólnie rzecz biorąc jest dość ładny i ergonomiczny, to przede wszystkim obecność dużej ilości plastiku, niekoniecznie bardzo piękna, która mnie odpycha. Nawet jeśli w dolnych partiach nie jest to bardzo poważne, tak naprawdę nie rozumiem wyboru górnych partii. Bezpośredni kontakt z rękami i oczami nie jest tak naprawdę atrakcyjny. W przeciwnym razie kilka wstawek z efektem drewna / chromu, ładna skóra, a zwłaszcza kilka akcentów Alcantary, ładnie równoważą to wszystko.

Z drugiej strony dobrze, że mamy bardzo miłe wrażenie przestrzeni, z przodu iz tyłu. Dzięki pięciu prawdziwym siedzeniom (choć raz!), Nawet jeśli środkowe siedzenie jest zdecydowanie zbyt proste i twarde, będzie w stanie wygodnie przewozić całą grupę pasażerów wszystkich rozmiarów. Bagażnik o pojemności 660 litrów pozwoli uniknąć zbyt długiego grania w Tetris podczas wakacji.

Z całym tym sprzętem fani High Tech będą zachwyceni. Konstrukcja ekranów i wirtualnego kokpitu jest zawsze bardzo ładna, a łatwość obsługi bezbłędna. Podczas gdy jesteśmy bardzo rozbawieni trybem 3D kamery 360, a nawet pismem ręcznym, byłem rozczarowany brakiem wyświetlacza całkowicie poświęconego elektryce; na przykład z animacjami, do których jesteśmy przyzwyczajeni, moc ładowania i lepsze monitorowanie zużycia w czasie. Szkoda!

Czy to miło

Jeśli styl nadwozia i wnętrza nie zmienia się zbytnio w stosunku do „samochodu lambda”, to szczególnie jazda powinna zmienić niektóre nawyki klientów. Ten Audi e-tron ma dwa hasła, gładkość i moc, coś, co zadowoli wszystkich.

Podczas gdy na pierwszych okrążeniach czułem, że jest trochę miękki, zarówno przy przyspieszaniu (aby zachować autonomię bez zbytniego wysiłku), jak i w zachowaniu, byłem prawie zaskoczony, gdy znalazłem tryb dynamiczny . To radykalnie zmienia maszynę i szybko rozumiemy zaletę posiadania akumulatorów pod podłogą. W ten sposób obniżony środek ciężkości, wychylenie rolki staje się prawie niewidoczne również dzięki doskonałym zawieszeniom pneumatycznym. Odkładając na bok straszne hamowanie – z zatrzymaniem 2,6 tony i systemem regeneracji, oczywiście, że to nie pomaga – żałuję ponownie, że nie czuję się dobrze w sterowaniu. Z precyzją prowadzenia nie jest to bardzo poważne, ale ta pływająca strona kierownicy psuje przyjemność z jazdy.

Nawet jeśli umieści cię na siedzeniu w trybie doładowania, odblokowując w krótkim czasie (8s) 408 KM (zwykle zamiast 360 KM), bez odrobiny jazdy na łyżwach, wie również, jak być słodkim jak jagnię w codziennym życiu. Ponieważ jego głównym celem nie jest wpisywanie prędkości od 0 do 100 km / hw zaledwie 5,7 sekundy przez cały czas, ale bycie idealnym sprzymierzeńcem wszystkich podróży. Równie wygodny w mieście, jak na autostradzie lub małych drogach departamentowych, a nawet na uboczu (dzięki prześwitowi wynoszącemu maksymalnie 22,2 cm), ten „Q6” sugeruje dobre spacery w jego towarzystwie. Jego obsługa jest idealna, z wrażeniem posiadania 4 kierownic, dzięki czemu obsługa jest wzorowa, a także komfort, który jest bardzo dobry w każdych okolicznościach. Doceniamy jego płynność, a praktyczny hamulec silnikowy, który nie jest zbyt inwazyjny, pozwala zachować refleks cieplny. Jego głównym atutem jest robienie tego z katedralną ciszą dzięki dwóm silnikom elektrycznym, ale także doskonałej izolacji akustycznej.

Zbyt często zapominamy wspomnieć o widoku z tyłu testowanych samochodów, tym razem Audi e-tron zasługuje na to, abyśmy się nad tym trochę rozmyślali. Jednak fan technologii i nie odporny na nowe rzeczy wirtualne lustra nie przekonują mnie jeszcze. Wywołują sensację wśród pasażerów lub innych użytkowników i bardzo się cieszę, że mam je w moim modelu testowym, ale nie pozwoliły mi być całkowicie wygodnym w użyciu. Kiedy jednak nasze oczy przyzwyczają się do położenia ekranów, nie zawsze łatwo jest zlokalizować inne samochody w korku lub manewrze z powodu zbyt dużego efektu powiększenia. Z drugiej strony należy zauważyć, że jakość w dzień iw nocy jest uderzająca.

Czy to jest chciwe?

Ach, gniewne pytanie, autonomia … Jeśli akumulator 95 kWh jest monstrualny (tylko Tesla radzi sobie lepiej z 100 kWh), waga maszyny (2,6 tony) i jej wydajność nie pozwalają jej podróżować km niż oczekiwano. Zapowiedziany z autonomią WLTP wynoszącą 411 km, zużycie, które z łatwością oscyluje między 25 a 30 kWh / 100 km, pozwoli raczej na łatwe pokonanie 300 km w prawdziwym życiu, a nawet 350 km, zachowując ostrożność. Na szczęście dzięki ultraszybkiemu ładowaniu (do 150 kW) możliwe jest odzyskanie 80% autonomii w mniej niż godzinę; doładowania dostarczające takie moce są nadal rzadkością, raczej liczą 5 / 6h w przypadku wallboxa 22 kW w domu lub 1h / 1h30 na szybkim terminalu.

(FYI, w ciągu ostatnich kilku tygodni, e-tron i e-tron Sportback, które wychodzą z linii montażowych, zwiększyły swoją użyteczną wydajność z 84 do 86,5 kWh, co wystarcza na uzyskanie 25 km autonomii WLTP).

Czy to jest drogie

Po stronie taryfowej rachunek grozi zranieniem. Z ceną podstawową 83 880 EUR za 55 quattro i kilkoma opcjami, takimi jak farba metaliczna (1250 EUR) lub wirtualne lustra (1850 EUR), nasz testowy model Avus Extended Finish wynosi 115 000 €. Staje się wówczas najdroższym ze swoich bezpośrednich konkurentów, Mercedes EQC i Jaguar i-Pace. Ale dzięki podstawowej wersji, 50 quattro o mocy 313 KM i 71 kWh, tym razem zajmuje pierwsze miejsce w klasie z ceną od 72 300 € (odpowiednio odpowiednio 79 249 € i 79990 €).

Dzięki technologii już doskonale opanowanej, Audi wejdź bezpośrednio do wielkich lig dzięki temu Audi e-tron 55 quattro. Bardzo potężny i wszechstronny, uwiedzie zamożną klientelę, której autonomia, która jest wciąż dość niska, nie stanowi przeszkody w zakupach.

Kredyt fotograficzny: Thomas D. (Fast Auto)