W końcu wypróbowaliśmy nowego Peugeota 208 i e-208!

Skanując nasze statystyki, twoje komentarze, a nawet interakcje w sieciach społecznościowych na temat Peugeota, zauważamy rosnące zainteresowanie najnowszymi modelami. Dzięki 300 000 egzemplarzy wciąż sprzedawanych w tym roku na całym świecie, nowy Peugeot 208 nie jest wyjątkiem od reguły, wręcz przeciwnie! Tak więc z niecierpliwością czekaliśmy na międzynarodowe testy, które zostały zaplanowane na kilka miesięcy już po stronie lizbońskiej.

Zdecydowanie nowoczesny styl

Na początek nie zamierzam robić oryginalności, ponownie prezentując nowy wygląd zewnętrzny. Łącząc historię marki z nutką nowoczesności, należy zauważyć, że na drodze ten nowy Peugeot 208 wie, jak się wyróżniać, prawie robi wrażenie. Znak świetlny jest szczególnie bardzo estetyczny; podejmując „kły” widoczne w 508 i inaugurując 3 nowe pazury z przodu, można go zobaczyć z daleka i zastraszyć, gdy jest widziany w stylu retro. Linie, węższe niż poprzednia generacja, nadają mu sportowy wygląd bez uciekania się do niepotrzebnych sztuczek. Jeśli przód i profil odniosą całkowity sukces, wątpliwości pozostają w tyle. Podczas gdy na zdjęciu, nawet sortując własne obrazy, uważam je za dość nieproporcjonalne, w rzeczywistości nie jest to takie oczywiste. Wprawdzie zderzak jest bardzo imponujący, diody LED są zbyt małe i zastanawia się nad zainteresowaniem czarnego pasma, ale całość jest raczej spójna. Cokolwiek się wydarzy, zasługuje na kolorowe konfiguracje, naprawdę nie pozostajemy niezauważeni na portugalskiej wsi. A jeśli 208 białe lub szare są również całkiem ładne, Bleu Vertigo lub Jaune Faro idealnie siedzą w samochodzie. Nie wahaj się rozpocząć składania zamówienia.

Zdecydowanie futurystyczne wnętrze

Przy wchodzeniu na wysokie mety każdy kierowca lekko policzkuje. Nowa odsłona słynnego iCockpit inauguruje telefon 3D z najważniejszymi informacjami. Dzięki podwójnemu ekranowi i dużej dawce kreatywności wydaje się, że mamy do czynienia z hologramem. To jest bardzo piękne! Do tego dochodzą ładne klawisze fortepianu, wspaniałe siedzenia lub bardzo skomplikowany rysunek deski rozdzielczej. Przyglądając się uważnie, z kilkoma przypadkowymi korektami lub nieestetycznymi plastikami na okuciach drzwi, nadal staramy się osiągnąć perfekcję. Ale między nami konkurencja – nawet niemiecka – nie zawsze idzie lepiej. Szkoda jednak, że ekran dotykowy lub klawisze skrótów nie zawsze są bardzo płynne, a kamera cofania pozostaje katastrofalna. Ale projekt tak zadziałał, a dbałość o szczegóły prawie sprawia, że ​​zapominamy o tych małych dziwactwach.

Jeśli chodzi o życie na pokładzie, po zapomnieniu od samego początku niewielkiego poczucia zamknięcia (skorygowanego przez panoramiczny dach lub lżejszy pawilon dachowy) przestrzeń na nogi i głowę wydaje się bezbłędna dla 4 osób dorosłych. Zwłaszcza z tyłu z bardziej pochyloną ławką i dobrze wykopanym siedziskiem; z tunelem między nogami piąty działa tylko jako bonus. Żałujemy jednak, że bagażnik znajduje się w niskiej średniej kategorii z jedynie 265 litrami załadunku lub że magazyn w środku został nieco zaniedbany.

Zdecydowanie sportowa jazda (ale nie tylko …)

Dzięki reputacji Peugeot i testowanym najnowszym modelom (3008 i 508 SW na czele), kursor oczekiwania musi być na maksimum. W tym artykule postanowiłem skupić się na PureTech 130, który miałem najwięcej pod ręką podczas tych dwóch dni testów *. Dobrze znany, ten 3-cylindrowy blok o mocy 130 koni mechanicznych i 230 Nm momentu obrotowego zapewnia doskonałe osiągi tak małego samochodu. I nic dziwnego, że po stronie liczbowej jest. Z honorowym strzałem od 0 do 100 km / hw 8,7 sekundy lub w dobrych czasach, ten nowy Peugeot 208 jest idealny w wielu sytuacjach i przede wszystkim wszechstronny. Boczna sensacja, tak nie jest. Tylko w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów EAT8, która zwykle czyni cuda, tutaj również wygładza przyspieszenia. Naprawdę zdajesz sobie sprawę z potencjału tego doskonałego PureTech 130, patrząc na licznik. Nie tak poważnie, jak mi mówisz, i miałbyś rację, ponieważ pomimo sukienki GT Line ten mały chip i mimo wszystko przeznaczony dla miasta.

Jednak sportowy charakter Peugeota zawsze wymaga wyróżnienia się w tym czy innym czasie. Jeśli znajdzie się w trudnej sytuacji na górzystych krajobrazach, uda jej się wyrazić w pełni, gdy linia zostanie spłaszczona. W trybie Sport reakcja przepustnicy jest jaśniejsza, a biegi podnoszą się bardziej na okrążeniach, ale układ kierowniczy nie twardnieje wystarczająco na mój gust. W przeciwieństwie do dużych sióstr, tracę trochę uczucia, szczególnie w krętym spowolnieniu. Podłoga Pilot Sport 4 ma jednak przyczepność do stracenia. W większości przypadków ta nowa wersja jest bardzo uspokajająca z tylną osią, która nie wzdryga się, o ile nie staramy się osiągnąć granic. Stamtąd zacznie trochę polować z tyłu, zanim z łatwością wprowadzi cię z powrotem na właściwą ścieżkę, co zadziwiło mnie od pierwszych okrążeń. Choć wciąż jesteśmy daleko od GTI, z bardzo ostrym podwoziem możemy łatwo poczuć know-how Peugeota.

Ale tam, gdzie jest bardzo silny, nowy Peugeot 208 uspokoi się, gdy znajdzie miejską dżunglę, swoją krainę upodobań. Więc tak, takAudi A1, to sportowe zachowanie nie jest pozbawione konsekwencji i prowadzi do pewnej sztywności zawieszenia. Czuje się jednak dobrze, a utrudnienie, o którym wspomniałem powyżej, EAT8, staje się tutaj sprzymierzeńcem. Miękki i niewidoczny, pozwala skupić się tylko na tym, co cię otacza. Dzięki elastycznemu układowi kierowniczemu i doskonałej zwrotności podczas skradania się, ale także manewrowania, możesz z niego skorzystać. Wreszcie, mimo że w niektórych sytuacjach jest to możliwe, izolacja akustyczna sprawdza się w przypadku spokojniejszych podróży.

Dużym plusem dzisiaj jest to, że nawet te małe samochody miejskie pozwalają jeździć gdziekolwiek chcesz, nie martwiąc się o przejechanie autostrady. Jak duży sedan, nie odczuwasz prędkości, nie zapomnij pilnować prędkościomierza, a komfort pozwala widzieć kilometry bez martwienia się zbytnio. Tutaj, gdy słuchasz, pojawia się szum wiatru, doskonały system dźwiękowy (nie wybity) będzie idealny, aby zapomnieć o tych niedogodnościach i bezpiecznie podróżować. Zwłaszcza, że ​​przy całym wyposażeniu technologicznym, które może przenosić, tak, będziesz bezpieczny. Luzem, ostrzeżeniem dla kierowcy, rozpoznawaniem znaków, ostrzeganiem o przekroczeniu granicy lub konserwacją linii, regulatorem: ma wszystko!

Model zdecydowanie skupiony na przyszłości

Jak tylko ogłoszono nowy 208, prawdopodobnie jego elektryczna wersja wzbudziła najwięcej oczekiwań i pytań. Czy to czytelnicy, potencjalni nabywcy, czy dziennikarze / blogerzy. Wystarczy powiedzieć, że bardzo zależało nam również na przyjęciu zamówień. Modele przed nami wciąż są w fazie przedseryjnej, a logistyka jest bardziej skomplikowana w zarządzaniu, więc trasa nie była idealna. Właśnie dlatego ten artykuł da ci tylko pierwsze wrażenia za kierownicą, a znalezienie pełniejszego artykułu zajmie jeszcze kilka tygodni. JB, słyszysz mnie?

Jeśli na pierwszy rzut oka nie będzie łatwo odróżnić tej wersji, niektóre szczegóły mogą postawić cię na torze. Oczywiście logo e-208 na bagażniku, ale także małe „e” na słupku C, a zwłaszcza kratka w kolorze nadwozia lub brak rur wydechowych, będą wszystkimi wskazówkami, które mogą postawić cię na chipie. „ucho. Ale to nie wszystko. Jeśli przed tobą na czerwonym świetle lub na stromym wzgórzu 208 zabierze cię w ciągu kilku sekund, z pewnością będzie to e-208. Ponieważ tak, uderzenie elektryczne jest wciąż aktualne i pozwala temu nowemu samochodowi być bardzo dynamicznym. Dzięki tej nowej platformie modułowej akumulator 50 kWh (Gwarancja 8 lat lub 160 000 km) jest umieszczony pod podłogą i obniża środek ciężkości. W rezultacie zwinność uległa dalszej poprawie; w wirolach w głębi Lizbony skręcasz na płasko, czujesz się jak na szynach, wystarczająco, aby zawsze było przyjemniej. I pomimo krótkiego opóźnienia na pedale, nawet w trybie sportowym, gdy już go nie ma, robi wrażenie, szczególnie podczas ponownego uruchomienia, oczywiście natychmiast. Dzięki mocy 100 kW (136 KM) i 260 Nm momentu obrotowego klika od 0 do 100 w 8,1 sekundy i przyspiesza bez wysiłku do prędkości przelotowej.

Szybko zauważamy, że będzie on idealny w mieście, ponieważ oprócz jego zwinności, dzięki cichej pracy i ogólnemu komfortowi, naprawdę czujemy się komfortowo. Przy większej prędkości kilka dźwięków wiatru psuje nasze milczenie, ale szybko zostaje zamaskowanych przez odtwarzanie muzyki. Zapominając o cenie lub dokładnym użyciu, ten e-208 oferuje idealną kinematykę tego samochodu. Jeździ zresztą absolutnie jak samochód lambda, oczywiście automatycznie. Co, moim zdaniem, przyciąga coraz bardziej zróżnicowaną klientelę.

Podsumowując kilka liczb, według Peugeot, 80% klientów jedzie tylko 50 km dziennie. Ogłoszona autonomia 340 km, mimo że utopijna pomimo WLTP, powinna w rzeczywistości pozwolić ci przejść tydzień bez przechodzenia przez moduł ładowania. Naładuj, które w zależności od preferowanej instalacji odbędzie się między 30 minutami (80% na terminalu 100 kW) a 16:00 (zakończone w punkcie sprzedaży publicznej), licz 5 godzin na trójfazowym Wallbox.

Oprócz niewielkiej nadwagi (4m06 w porównaniu do 3m96), nowy Peugeot 208 przede wszystkim podnosi ceny. Podczas gdy podstawowe wykończenie PureTech 75 Like zaczyna się od 15 500 €, PureTech 130 EAT8 wspina się do 26 300 € w GT Line, z wyłączeniem opcji. Oczywiście e-208 jeszcze bardziej podnosi rachunek między 32 100 EUR a 37 150 EUR w zależności od wybranego wykończenia. Ale premia w wysokości 6000 € i różne regionalne środki pomocy mogą zmniejszyć rachunki. Nie zapominając o oszczędności paliwa, którą należy obliczyć według gospodarstwa domowego. Opcjonalnie zalecamy szczególnie oświetlenie LED na wykończeniu Allure (1200 €), ładny klosz w wysokości 750 € (oprócz Faro Yellow w standardzie), panoramiczny dach w cenie 550 € lub skórzany pakiet w cenie 1600 €.

A jeśli nie chcę już przeprowadzać „testu konsumenckiego” podczas takich operacji międzynarodowych, oto kilka ważnych informacji. W cyklu mieszanym benzyna PureTech 100 i 130 są ogłaszane w NEDC przy 4,3 i 4,5, a olej napędowy BlueHDI 100 przy 3,2 l / 100. Jak już wiesz, możesz dodać minimum 2 l / 100 w rzeczywistych warunkach. Podczas testu konsole nie latały za bardzo, nawet zwiększając tempo.

Jeśli kilka wad osłabia entuzjazm otaczający tego nowego Peugeota 208, jego odważny styl i przyjemność z jazdy dzielą się bardzo dobrymi punktami. Dobrze w swoim czasie i przyjemny w ręku okazuje się być poważnym kandydatem w tym bardzo konkurencyjnym segmencie B. Czy uda mu się obalić rywala Renault Clio? Tylko przyszłość pokaże, ale istnieją argumenty przemawiające za tym.

* Miałem okazję prowadzić inne układy napędowe (BlueHDI 100 i PureTech 100, oba w manualnej skrzyni biegów), jeśli masz pytania dotyczące tych konfiguracji, nie wahaj się skorzystać z komentarzy poniżej. Spoil: Pomimo niższych mocy, z manualną skrzynią biegów jest całkiem niezły!

Kredyt fotograficzny: Thomas D. (Fast Auto)