Test inżynieryjny Volvo S60 Polestar: Skandynawowie się rozgrzewają

Gdybyśmy pomyśleli, że przygotowujący dom „Polestar” zniknął z klasycznych modeli Volvo, aby stać się pełnoprawnym producentem, dobrą niespodzianką przyszedł z Göteborga kilka miesięcy temu, prezentując muskularną wersję swojego małego sedana. Przetestuj teraz Volvo S60 Polestar Engineered i jego wiele armat!

Nie zamierzam spędzać godzin (ponownie) na prezentacji. Gama Volvo, mimo że odniosła sukces, jest bardzo konsekwentna od czasu odnowienia XC90 w 2015 r. Proszę zauważyć, że z mojej strony nie jest to krytyka, każdy model zawsze robi wrażenie dzięki bardzo udanym liniom. Jednocześnie dobrze wykończony, elegancki, lekko sportowy, producent wiedział, jak odkryć własną osobowość. S60 tutaj jest zatem wersją Sedan V60 (tak, to nie jest powszechne w tym sensie), który opisałem wam na początku 2019 r. w Cotentin. Chociaż bardzo podobny do tego drugiego, prawdopodobnie zauważysz, że tylna konstrukcja przypomina dużą S90 z typowymi światłami bumerangu, a tutaj traci 20 cm, aby osiąść na długości 4m76. Dzięki naszemu przyjacielowi Régisowi możesz dowiedzieć się nieco więcej klikając tutaj.

Podobieństwa między modelami są jeszcze bardziej widoczne w środku. Nawet topo, nadal jestem tak samo uwiedziony, gdy wchodzę na pokład; Wnętrza Volvo są naprawdę w mojej trójce od kilku lat. Pod względem materiałów mamy tutaj szczęśliwe medium między skórą, spienionym plastikiem, lakierowanym plastikiem, twardym plastikiem i ładnym materiałem, który nadaje całości bardzo jakościowy charakter. Jeśli do mojej kopii jestem raczej rozczarowany tym bardzo mrocznym aspektem, oprócz ładnego żółtego paska typowego dla tej wersji, zwykle możemy zastosować ładne beżowe ozdoby, których jestem wyjątkowo fanem. S60 Polestar Engineered wybrał trzeźwość, ponieważ jest dostępny tylko w kolorze czarnym ze sportowymi siedzeniami ze skóry nappa. Kwestia zamieszkiwania, jesteśmy mile zaskoczeni tylnymi siedzeniami (tylko 2 eh, poszliśmy 2,5 miejsc), czy to w przypadku nóg, czy głowy, mamy się dobrze. Bardzo przyjazny pasażerom, zaoferuje tylko 390 litrów ładunku.

Krótko mówiąc, chciałem przede wszystkim dojść do wrażeń z jazdy. Ponieważ z akronimem Polestar Engineered i około 405 koni pod maską, nie możesz niecierpliwić się, aby zobaczyć, co ma w brzuchu. Czy będzie pasował do poprzedniego? S60 Polestar próbowałem prawie dwa lata temu, a kto tak bardzo mnie przekonał?

Tyle, co mogę powiedzieć od razu, nie jest to samochód sportowy, jak mógłby być jego poprzednik. Nie jest tak wydajny i nie zapewnia czysto sportowych wrażeń z jazdy. A jednak niektóre są pod maską! Zakład na elektryfikację wszystkich modeli doskonale ilustruje S60 dostępny we Francji tylko z silnikiem hybrydowym T8. Następnie proponuje się dwie konfiguracje, raczej najwyższej klasy, z T8 o mocy 390 KM i T8 poprawionym przez Polestar o mocy 405 KM. Jeśli chodzi o szczegóły, ten ostatni zawiera 4-cylindrowy blok termiczny o mocy 318 KM na przednich kołach i 87-konny silnik elektryczny na tylnych kołach. Ten napęd na wszystkie koła pozwala z łatwością oderwać asfalt, a będziesz zaskoczony jego przyspieszeniami i ponownymi uruchomieniami. W ten sposób prędkość 100 km / h jest zmniejszana w 4,4 sekundy, a wyprzedzanie szybko się zmienia.

Jeśli nie czujesz się tak mocno utknięty na ziemi, jak w przypadku starszej siostry, jego kierowanie jest zawsze tak samo chirurgiczne, a jego doskonałe prowadzenie nadal pozwala dobrze wysyłać, tak jak powinno być w krętym kierunku. Mimo to uważaj, aby dozować przyspieszacz na mokrym asfalcie, ponieważ będziemy skłonni szybko tracić tylną oś (radość z elektrycznego momentu obrotowego!). Doskonała skrzynia biegów Geartronic 8 radzi sobie w każdej sytuacji i pozwala całkowicie skupić się na drodze. Wtedy, nawet jeśli pedał hamulca wymaga trochę wysiłku – jak każdy pojazd tego typu – aby naprawdę zacząć hamować, duże wentylowane tarcze Brembo zatrzymają cię bez trudności w muskularnej jeździe, jednocześnie dając ci trochę energia do zasilania silnika elektrycznego. Potem cieszymy się, że skaczemy do następnego zakrętu, ona prosi tylko o to!

Zawieszenia Öhlins, regulowane, ale raczej twarde, umożliwiają dobrą kontrolę toczenia, ale nie sprawiają, że S60 Polestar został zaprojektowany jako najlepszy z sedanów. To spiera się, ponieważ kiedy siedzisz na swoich siedzeniach, naprawdę nie czujesz, że mile przebiegają. Raczej wygodny, szczególnie na autostradach, jest przede wszystkim bardzo przyjemny w manewrowaniu i bardzo cichy. W mieście lub poza miastem z przyjemnością wyrównujemy kilometry na sto dzięki bardzo łatwej obsłudze i trybie B(grabie) co usprawnia potok. To jest mocna strona tego nowego Volvo, jego temperament można łatwo przełączać między mądrym a dzikim.

Chociaż zwykle możemy pochwalić zalety hybryd plug-in, nasze S60 nie będzie jednak królową ekologii. Z pewnością więc codziennie z mniej niż 40 km dziennie będziesz mógł jeździć w pełni elektrycznie. A może nawet trochę więcej, ponieważ akumulator o pojemności 11,6 kWh ładuje się w ciągu zaledwie trzech godzin w gniazdku domowym. Ale gdy opróżnisz samochód lub będziesz miał trochę więcej zabawy, zużycie paliwa z łatwością zmieni się o 9 l / 100 km, a nawet znacznie więcej.

Dzięki nowemu Volvo S60 Polestar Engineered ceny nie wzrosły zbytnio od poprzedniej generacji. Cena zaczyna się od 59 750 € w rejestracji T8 390 i wzrasta do 67 600 € w naszej wersji dla kulturystów. To przez okno opcji cena zacznie dobrze rosnąć. Wybierając farbę metaliczną (1000 €), piękne felgi 20 '' (720 €), pakiet Prestige z szyberdachem (1900 €) lub nawet imponujący system dźwiękowy Bowers & Wilkins (2460 €) łatwo osiągniesz 80 000 EUR Zatwierdzony przy poziomie emisji wynoszącym CO2) (NEDC Corrélée) 48 g / km, nasz S60 jest zwolniony z kary. Tylko w niszy hybrydowych sedanów o sportowym powołaniu można przeciwstawić BMW M340i lub Audi S4 odpowiednio od 66 850 EUR i 75 000 EUR, z wyłączeniem kary ponad 10 000 EUR w 2020 r.

Ponieważ samochody zawsze są tak schludne i przyjemne do życia, Volvo stopniowo gniazduje we Francji. Mocna i wygodna, nasza zabawka tego dnia uwiedzie mnie po przejechaniu ponad 1500 km za kierownicą. Niezaprzeczalnie ten S60 Polestar Engineered został stworzony z myślą o tych, którzy chcą, według własnego uznania, kontrolować bardzo dobrego codziennego rodzinnego sedana, jednocześnie mając możliwość jak najszybszej zabawy.

Kredyt fotograficzny: Thomas D. (Fast Auto)