Test auto Suzuki Vitara 140: bardzo prosty!

Chociaż w ubiegłym roku byłem uzależniony od Swift nie mniej niż 3 próbami, od tamtej pory nie miałem nowej okazji do przejęcia Suzuki. Aby więc zaradzić tej nieobecności, kieruję Suzuki Vitara Boostert 140 Auto.

Ta nowa Vitara nie rewolucjonizuje świata SUV-ów dzięki raczej przyziemnemu stylowi i kluczowi głównemu w porównaniu z konkurencją, która jest teraz bardzo agresywna pod tym względem. Ale banalność nie znaczy brzydka, wręcz przeciwnie. Łącząc napięte linie i bardziej miękkie kształty, utrzymuje swoją pełną przygód stronę, jednocześnie wprowadzając odrobinę nowoczesności. W porównaniu z fazą 1, która pojawiła się w 2015 roku, ta zmiana stylizacji oferuje teraz kratkę z 6 pionowymi wstawkami i kilkoma dodatkami chromu. Z tyłu wygląd świateł LED nieco ożywia całość, nie zakłócając pierwotnego projektu.

Jeśli znasz Suzuki, nie zostaniesz skierowany na pokład tej Vitary. Znajdziemy na przykład ekran dotykowy lub zwykłe liczniki. Na pierwszy rzut oka to wnętrze jest już przestarzałe, wciąż stoi w obliczu innowacyjnej konkurencji. Ma jednak tę zaletę, że jest bardzo praktyczny i ergonomiczny w przeciwieństwie do fabryk gazu, które czasami można znaleźć, i to jest dla niego dobra zaleta. Kolejny dobry punkt, pozycja kierowcy; wydawało się idealne z komfortem i dobrą widocznością, nawet jeśli z drugiej strony bardzo żałuję użycia dźwigni zmiany biegów, zawsze lądujemy w M, kiedy chcemy przejść na Drive. To irytuje! W przeciwnym razie z przyjemnością znajdziemy prawdziwy hamulec ręczny, co dziwne, zawsze jest bardziej uspokajający …

Podsumowując styl, po prostu wywnioskujemy, że Suzuki nie jest krzykliwy, trochę jak w Dacii (mam na myśli trochę) czujemy się bardziej komfortowo za kierownicą. Może to być głupie, ale przy najmniejszym kamyku, który leci lub manipuluje, jest mniej strachu przed uszkodzeniem ciała zbyt pięknego, zderzaków zbyt stylizowanych lub materiałów wewnętrznych zbyt drażliwych. A potem pokazuje cenę. Vitara, dostępna tylko w benzynie, zaczyna się od 18 390 € z boosterjet 111 KM lub jak tutaj 25 890 € bez opcji. Po małej metalicznej farbie za 530 € to wszystko, czego potrzebuje, tutaj jest 26 420 € (z wyłączeniem kary 540 EUR w 2019 r. lub 1074 EUR w 2020 r.). Dzięki motoryzacji i ekwiwalentnemu sprzętowi jest on od 2 do 4000 € niższy niż u konkurencji.

Za kierownicą zacznę od tego, czego tak naprawdę nie lubiłem. Często chwaliłem zasługi związane z obsługą najnowszego Suzuki. Szybki (tutaj, tutaj i tutaj), Ignis a nawet Baleno. Tym razem nie powinienem być tak zachwycony. Więc uważaj, gdybyśmy wypróbowali ten samochód jeszcze 10 lat temu, byłby on królową drogi, ale dziś nie bardzo. Oczywiście ma to zastosowanie tylko wtedy, gdy szukasz trochę rytmu podczas jazdy. I zdałem sobie sprawę, że nie dotyczy to wszystkich. Więc na co dzień wszystko jest w porządku, panie i panowie, bądźcie spokojni! W każdym razie brakuje mu trochę dynamizmu tej małej Vitara. Kierownica jest już tak niewyraźna, że ​​nie wiemy, co dzieje się pod naszymi kołami, z lekko miękkimi zawieszeniami, czasami mamy wrażenie, że kierownica porusza się we wszystkich kierunkach. A jeśli często mnie czytasz, masz świadomość, że jest to dla mnie bardzo ważne uczucie. Wówczas rolka jest zbyt duża, aby trochę się zabawić w małym wiejskim pif-paf. Zbyt mocno miażdży na swoich podporach i ma pewną tendencję do podsterowności, tył nie owija się wystarczająco mocno, aby być całkowicie wygodnym. Oczywiście wszystko to odczuwa się tylko dlatego, że w ogóle nie ma problemu z przyczepnością; krótko mówiąc, nie ma ryzyka pozostania w tle przy najmniejszym zakręcie lub tłustej drodze.

Jeśli zacząłem od jego punktów ujemnych, to oczywiście uwieść cię swoimi dodatnimi punktami, a także: parą silnik / skrzynia biegów. A to naprawdę dobra niespodzianka! Z 1,4 Boosterjet tutaj pod maską uzyskujemy niezłą moc 140 koni mechanicznych. Następnie oferuje nam bardzo dobre przypomnienia i przyspieszenia, wszystko w bardzo przyjemnej płynności. Nasz pakiet Vitara Auto zawsze zapewnia właściwe proporcje we wszystkich sytuacjach przy całkowitym braku wstrząsów. Ostatecznie, z jego wad, zrobiłem to, i ostatecznie bardzo się do tego przywiązałem. Lubiłem układać, pozować i komfortowo prowadzić. Zawsze z możliwością, w razie potrzeby, silnego wkroczenia do ruchu. Ale to naprawdę jego mocna strona, ogólny komfort. Doceniamy dodatkowo cisza podwozia i odgłosy wiatru, jednocześnie ciesząc się dobrym dźwiękiem silnika, ani inwazyjnym, ani nieprzyjemnym jak niektóre małe silniki. Jego dobre prowadzenie i łatwość w mieście sprawiają, że jest wzorowym towarzyszem codziennego życia.

Jeśli Vitara istnieje w wersji z napędem na cztery koła, abyś mógł trochę wycierać mopem (ale tak naprawdę nie bawić się na uboczu z powodu małego prześwitu) lub zwiększyć jego dynamikę, ta wersja z napędem na dwa koła w dużej mierze będzie wiedziała, jak to zrobić spełnić. Zwłaszcza, że ​​przy niższej wadze na wadze i mniej chciwej przekładni zużycie będzie korzystne. Przy oscylacyjnych odczytach od 6 do 7 litrów na 100 km, ze względu na swój rozmiar i moc, jest to bardzo rozsądne.

Teraz, jak powiedziałem powyżej, ostatecznie zmieniłem sposób prowadzenia samochodu i byłem gotowy na przyjęcie go w domu na codzienne wycieczki. Połączone, wygodne i przyjazne, nie widzę, o co więcej można by prosić.

Kredyt fotograficzny: Thomas D. (Fast Auto)