Test Audi S5 Sportback 3.0 TDI: kwestia strategii

Myślałeś, że olej napędowy stopniowo zniknie? Nie! Audi otwarcie kpi z niezbyt odległej „Dieselgate” i prowadzi firmę do domu, oferując teraz silniki TDI dla swojej gamy „S” w Europie. Oczywiście ze względów prawnych, ale według marki, aby zaspokoić popyt na czas zaniedbany przez producenta z pierścieniami. Rzeczywiście pamiętamy Q7 V12 TDI i jego kultowy moment obrotowy 1000 Nm Czy to nowe S5 Sportback TDI odniesie tak duży wpływ? Nie jestem tego pewien, ale nie brakuje argumentów.

Dyskretny, ale skuteczny lifting

Audi wykorzystuje targi motoryzacyjne we Frankfurcie we wrześniu 2019 r., Aby zaprezentować modernizację A5 w połowie kariery, która inauguruje jednocześnie zaktualizowaną wersję domu 3.0 L TDI, zwiększoną do 347 KM i wyposażoną w mikrohybrydyzację 48 V. Zmiany estetyczne są niewielkie i odnoszą się jak zwykle do kratki, nieco bardziej płaskie i zwieńczone 3 gniazdami zainaugurowanymi przez Audi A1 w nawiązaniu do Audi Sport Quattro, królowej rajdów w latach 80. XX wieku. -moga staje się ostrzejsza i daje wrażenie szerokości przedniej powierzchni, podczas gdy optyka przyjmuje nowy lekki znak. Pożegnaj się z długimi i cienkimi łańcuchami diod LED, przywitaj się ze świetlnymi płytkami odziedziczonymi po technologii Audi Matrix LED, która pozwala projektantom jeszcze bardziej wyrazić swoją kreatywność.

Nasza konfiguracja szczególnie podkreśla sportową stronę samochodu i jest przyjemna dla Niemca. Audi przełamuje kody i odważa się na kolory wcześniej zarezerwowane dla supersamochodów lub odwrotnie – samochodów miejskich. W ten sposób można wybrać konfigurator dla naszego wspaniałego Blue Turbo, ale także dla Red Tango, a nawet wystawnego Vert District, który daje prawdziwą obecność Audi A5. Dostępnych jest również nie mniej niż 8 modeli felg, w rozmiarze 19 lub 20 cali (20 cali w naszym S5). Wreszcie strzemiona można pomalować na czerwono, a przednie skrzela, takie jak osłona chłodnicy i lusterka, na czarno za pomocą specjalnego pakietu stylów. Jeśli dzięki temu uda ci się wybrać dla mnie czarne Audi z czarnymi felgami, to znaczy, że robisz to celowo!

Zmiany są ostrzejsze w środku dzięki nowej konsoli środkowej, która widzi zniknięcie pokrętła wyboru i pojawienie się ekranu godnego nazwy o przekątnej 10,1 cala, inaugurującego najnowszą wersję wyświetlacza dotykowego MMI. Kolejna nowość, możliwość wyboru między wersją 4 lub 5-osobową w Sportback, która zachowuje bardzo przyjazną skrzynię o pojemności 480 litrów i królewskie powitanie dla pasażerów z tyłu. Ale nie wątp, centralne miejsce tego Audi S5 Sportback, to oczywiście miejsce kierowcy. Opcjonalne siedzenia sportowe S pokryte delikatną skórą nappa z wytłoczeniami S na plecach same w sobie są dziełami sztuki. Sportowa kierownica z płaską powierzchnią częściowo pokrytą perforowaną skórą idealnie leży w dłoni, intarsje z prawdziwego włókna węglowego mieszają się z listwami drzwi Alcantara i spienionym plastikiem deski rozdzielczej. Wirtualny kokpit można oczywiście dowolnie konfigurować, wybierając nawet dwa główne tryby wyświetlania: „Normalny” lub „Sport”. Audi demonstruje tutaj całą swoją wiedzę na temat postrzeganej jakości i zachwyci najbardziej wymagającego niemieckiego miłośnika samochodów.

Świętowanie przy pompie

Tak, w przypadku rocznika 2020 Audi rezygnuje ze słynnego V6 3.0 L TFSI o mocy 354 KM na rzecz nie mniej znanego V6 3.0 TDI o „tylko” 347 KM. V6 dla V6 jest już dobrą rzeczą, radujcie się moi bracia! Para ma dobrą robotę, aby przejść od 500 Nm do 700 Nm! Po stronie wydajności 0 do 100 km / h traci 0,2 sekundy, osiągając zaledwie 4,9 sekundy. Maksymalna prędkość pozostaje niezmieniona przy 250 km / h (nieograniczona). Ale zatrzymanie się tutaj byłoby trochę uproszczone, a obwiniłbyś mnie tylko za to, że nie latałem nad tym tematem. Rzeczywiście, ten V6 TDI jest związany z mikrohybrydyzacją 48 V, która oprócz zwiększenia wydajności jest w rzeczywistości wektorem wydajności. Elektryczna sprężarka działa bezpośrednio na wlot w fazach przyspieszenia, aby zoptymalizować i tak już wyjątkowo reaktywne zmiany biegów w 8-biegowej skrzyni Tiptronic. Na koniec wyświetla się średnie zużycie wynoszące 7,0 l / 100 km (WLTP), lepiej jeszcze przy równoważnym standardzie, różnica wzrasta do prawie 2,0 l / 100 km (7,7 vs 6,1 zgodnie z poprzednie dane NEDC). Znaczący atut dla samochodu przeznaczonego ostatecznie dla ciężkich jeźdźców bardziej niż entuzjastów torów.

Tak więc, co mnie oczywiście dotyczy, tracimy w zamian, zwłaszcza że cena wyjściowa dla S5 Sportback zajęła prawie 4000 €. Ale czy to naprawdę zły samochód? Na pewno nie! Pokazuje wszechstronność, której bym nie podejrzewał. Na autostradzie jest to szyna, zużycie utrzymuje się niestrudzenie poniżej 9,0 l / 100 km pomimo regulatora na poziomie 150 (jak można się spodziewać w Niemczech). Siedząc w pół-wiaderku, korzystam z systemu Bang & Olufsen Premium Sound z dźwiękiem 3D, który trzeba sprawdzić podczas konfiguracji, który zostanie wymieniony na czek w wysokości 1 030 € i który wspina się bezpośrednio na moje najlepsze 3 systemy audio, których mogłem doświadczyć w samochodzie.

Audi Drive Select nie oferuje trybu „Sport”, aby uniknąć ucieczki przeciwników diesla. Istnieje zatem tryb dynamiczny, który działa na układ kierowniczy, zawieszenie, reakcję silnika w zależności od skoku pedału przyspieszenia, zmiany biegów i wreszcie hałas. Tak, dobrze słyszałeś. Nawet jeśli przy niskim obciążeniu i niskim w wieżach rozpoznajemy bez wątpienia lekkie kliknięcie bloku Diesla, w miarę postępów w wieżach dźwięk staje się bardziej ochrypły, bardziej obecny, pełniejszy. I wcale nie jest to nieprzyjemne, wręcz przeciwnie, Audi dobrze sobie poradziło. Dźwięk nie jest tylko urządzeniem z głośników, ale prawie naturalnym dźwiękiem uzyskanym dzięki dużej ilości pracy przy wydechu przy lewym tłumiku. Mówię „po lewej”, ponieważ po prawej nie ma, podwójne wyjście jest całkowicie fałszywe.

A jeśli uzwojenie nie jest preferowanym terenem naszego prawie 1,9-tonowego S5 Sportback bez ładunku, to jednak zaskakujące jest to, że obsługuje ciało podczas pokonywania zakrętów. S5 nie musi być zawieszony na kierownicy, wydaje się, że jest naturalnie ustawiony w swoich pozycjach ze szczególnie niskim skokiem zawieszenia, nie czując, że samochód „stuka” przy każdej niedoskonałości drogi. Prawdziwy wyczyn z 20-calowymi obręczami i sportowym podwoziem. Pomimo olśniewających przyspieszeń, które zaskoczyły więcej niż jedno (aby uwierzyć, że kolor Blue Turbo sprawia, że ​​chcesz ścigać się), „sportowa” jazda pozostaje nieco sztuczna. Samochód robi dla mnie absolutnie wszystko i muszę po prostu przekręcić kierownicę w jedną lub drugą stronę, nie zastanawiając się w ogóle „czy to się dzieje?”. To Audi, musi iść.

Czy możemy go winić?

Czas na ból i będziesz musiał zapłacić 100.160 €, aby identycznie skonfigurować S5 Sportback, w porównaniu do 80.200 €, aby uzyskać dostęp do modelu podstawowego. Pamiętaj, że ceny S5 Coupé i Sportback są takie same, z wyjątkiem euro. Co możemy powiedzieć o tym S5 Sportback, jeśli nie jest tak, że nie możemy go winić mimo wszystko. Przeciwnie, jego ustawienie ma sens przed RS5 dostępnym również w wersji Sportback i od 97 570 €. Może powielanie S5 i RS5 współistnieje? Być może popyt na sportowy model z silnikiem Diesla jest naprawdę wysoki? Faktem jest, że przejście na olej napędowy podwójnie obniża rachunek: zarówno dla klienta, jak i producenta. Dla klienta niższe zużycie i emisje CO2 (a tym samym obniżona kara dla francuskich klientów). Dla producenta efekt podwójnego pocałunku jest o kilka gramów mniej CO2, aby dodać do notatki na początku 2021 r., Kiedy deszcz CAFE grzywny.

W kilku liczbach

Wymiary: 4670 x 1850 x 1370
Masa własna: 1885 kg
Pojemność bagażnika: 480 L.
Pojemność zbiornika: 58 l
Prognoza zużycia mieszanego (WLTP): 7,0 l / 100 km
Średnia prognoza emisji CO2 (WLTP): 183–190 g CO2 / km
Pojemność: 2967 cm3
Maksymalna moc: 347 KM przy 3850 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 700 Nm między 2500 a 3100 obr./min
Maksymalna prędkość: 250 km / h
0 do 100 km / h: 4,9 sek