nowe Audi A4 w 8 pytaniach.

Pomimo ogromnego sukcesu (25 lat kariery, wyprodukowano 7,5 miliona egzemplarzy – czyli 1/5 ° światowej sprzedaży marki), nigdy nie wypróbowałem Audi A4 na blogu. Nadzór został naprawiony.

Co to jest

To druga faza Audi A4, testowana tutaj w wersji Avant (rozumiem: kombi) wykończenie S-Line i napędzane dzielnym 40 TFSI o mocy 190 KM.

Faza 2? Co się zmienia

Houlà, wiele rzeczy! Prawie całkowity remont nadwozia, nowy ekran dotykowy w kabinie pasażerskiej i pojawienie się mikrohybrydyzacji pod maską A4.

Wo wo wo, jedna rzecz na raz. Powiedz nam o tym z zewnątrz.

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, Audi nie robiło rzeczy o połowę. Sędzia zamiast tego: ani jeden panel nadwozia nie jest pobierany z fazy 1! To najcięższa zmiana stylizacji dokonana przez markę w jej historii. Więc … wszystko tam idzie. Zacznijmy od frontu: optyka przechodzi do diody LED w całym asortymencie i korzysta z okazji, aby użyć kodów najnowszych kreacji marki; słynna kratka Single Frame rozszerza się; tarcze przyjmują bardziej agresywne projekty; nawet kaptur został zmieniony, z większą liczbą modeli.

Reszta ciała nie ucieka z noża. Jest to bardzo rzadkie, ale strony zostały zmienione podczas tej zmiany stylizacji! Skrzydła wydają się szersze wraz z wyglądem klastry quattro (haki te mają przypominać Audi quattro z Belle Epoque), pas bezpieczeństwa jest opuszczony, nawet zmodyfikowane tylne światło pozycyjne. Z drugiej strony zmiany z tyłu są znacznie bardziej subtelne: mały chromowany pasek łączy światła z wyretuszowaną grafiką, zderzak staje się bardziej agresywny i basta.

Co myślisz

Jestem mieszana Ogólna linia A4 jest bardzo przyjemna, klasyczna, ale z odpowiednią ilością mięśni, aby nie zrobić dziadka. Nowa optyka dodaje całości wyrafinowania; nie, naprawdę przeszkadza mi wykończenie S-Line. Jest zarówno fałszywy, jak i niepotrzebnie agresywny (nie wymyślam tego terminu, wyszedł z ust sekretarza prasowego): wszystkiego, co mi się nie podoba. Na przykład całkowicie za duże wloty powietrza … są fałszywe. Wlot powietrza quattro, już widoczny na A1, jest równie fałszywy i po prostu sugeruje, że maska ​​nie jest prawidłowo zamknięta.

Nie będę jednak miał wiele do powiedzenia w środku. Audi udowadnia swój postęp w zakresie jakości prezentacji: wszystko, co jest pod ręką lub okiem, jest ładne i dobrze złożone. Możemy ewentualnie omówić chirurgicznie zimną atmosferę deski rozdzielczej, ale całkowicie rozumiem, że to podoba. Centralny ekran, jak wspomniano powyżej, staje się dotykowy, co nie stanowi żadnego problemu: ekran jest idealnie umieszczony dla kierowcy, ani zbyt blisko, ani zbyt daleko od oka lub dłoni. Menu są przejrzyste, nawigacja inteligentna; nie, naprawdę, nie mam za co go winić.

Mówiłeś nam wcześniej o mikrohybrydyzacji. Czy mógłbyś się rozwinąć?

Z przyjemnością! Mikrohybrydyzacja, dzieci, polega na zastąpieniu „klasycznego” rozrusznika alternatorem-rozrusznikiem sprzężonym z akumulatorem 12V. Zainteresowanie? Nie być w stanie jeździć całkowicie elektrycznie (system jest zbyt lekki, aby na to pozwolić), ale raczej być w stanie odciążyć silnik cieplny w niektórych przypadkach. Na przykład hamowanie i zwalnianie może odzyskać do 8 kW energii. Ta zgromadzona energia pozwala na kilka rzeczy, takich jak rozprzęganie silnika cieplnego i skrzyni biegów między 55 a 160 km / h (w celu uruchomienia z efektem „wolnego biegu”) lub zaawansowane zatrzymanie i uruchomienie, umożliwiając silnikowi obniżyć się z 22 km / h. Ten ostatni punkt sprawia, że ​​uśmiecham się delikatnie: ten sam system był używany przez PSA dekadę temu … zanim Grupa zdecydowała się przejść na prosty starter wzmocniony ze względu na oszczędności. Kolejny przykład zmarnowanej pomysłowości naszych usług badawczo-rozwojowych …

Jak to jest prowadzić?

No dobrze, dziękuję za zmartwienie. Miałem więc wersję 40 TFSI, czterocylindrowy silnik benzynowy 2.0 2.0 2.0. Blok zadzwonił i tak trochę sprzedać, ponieważ odsetek benzyny A4 sprzedawanej we Francji wzrósł z 5% (tak tak, 95% sprzedawanej tutaj A4 to olej napędowy) do 24% w ubiegłym roku. Blok absolutnie bez historii, bez wielkiego charakteru, ale bardzo odpowiedni, aby ciągnąć 1580 kg bestii; jako dowód, prędkość od 0 do 100 km / h jest wysyłana w 7,5 s.

Reszta? Żadna wielka historia – która, uważaj, nie jest daleka od wady. Tyle, że A4 40 TFSI robi wszystko dobrze, bez nadgorliwości. Możemy tu podziękować za wybór napędu, te dwa małe przyciski trochę ukryte na desce rozdzielczej: komfort, sport lub auto, wszystko jest skonfigurowane według twojego gustu. Więc w trybie dynamiczny, A4 gra baskijskie wirole z wielką zwinnością kosztem pewnej twardości zawieszeń; wręcz przeciwnie, w trybie wydajność, Audi zrobi wszystko, aby zaoszczędzić jedną kroplę ołowiu. Urządzenia wspomagające jazdę są już w drodze: na przykład byłem zdumiony adaptacyjnym tempomatem, który polega na utrzymywaniu lub braku pożądanej prędkości przez GPS. Nieco ciasny zakręt? Zbliża się rondo? Hop, A4 samo zwalnia. Spektakularne.

A ile to kosztuje?

Od 33.600 €, mój drogi panie, w 35 TFSI sedan. Nie mam pełnej listy wyposażenia dla mojego modelu testowego, ale A4 Avant 40 TSFI S-Line zaczyna się od 49 875 € z wyłączeniem opcji. Proszę bardzo