nawet w oleju napędowym zawsze sprawia, że ​​wibruję

Są takie samochody, które chcielibyśmy wypróbować przy wielu okazjach, Stinger jest jednym z nich. Moja ulubiona dla niej obsługa GT V6 to na pewno dużo. Kilka miesięcy temu chciałem wypróbować wersję benzynową 2.0, ale niestety tylko Kies France był dostępny. Jak zobaczysz, „niestety” było bardzo dużym słowem… Historia!

Obawiam się, że brak mi obiektywizmu, ale szczerze mówiąc, ten Stinger jest naprawdę oszałamiający. Przynosi satysfakcję ze wszystkiego, do czego został zaprojektowany. Bardzo wygodny, jak powinien być dobry sedan, a jednocześnie sportowy, jak twierdzi. Tak więc z pewnością zajmuje mi to trochę za dużo przewagi w tej dziedzinie, ale potworna przyczepność i precyzja kierowania dały mi sensacyjną przyjemność za kierownicą. I cholera, to napęd! Jego silna tendencja do wywodzenia się z tylnej osi na polecenie jest dość niewiarygodna, musisz ją przeżyć, aby w to uwierzyć …

Aby przejść do szczegółów, mamy tutaj 2.2 CRDI wszystkich tych samych 200 kanałów. Pomimo tej pięknej kawalerii z tyłu, nigdy nie czujemy się niepewnie. Jego obsługa daje nam spokój ducha i staje się graczem dopiero po włączeniu trybu Sport +. W tym momencie wszystko jest bardziej reaktywne: przyspieszenie, kierunek, zmiana biegów, wszystko jest bardziej precyzyjne. Grając z nim, można prawie zapomnieć o siedzeniu w samochodzie o długości 4,83 m. A jeśli od 0 do 100 km / h nie jest najbardziej ekscytującym, „zaledwie” 7,6 sekundy podczas ćwiczenia, jego duży moment obrotowy (440 Nm) zapewnia dobre bodźce we wszystkich sytuacjach. Możesz łatwo dopasować się do ruchu ulicznego lub skakać z pióropuszem od zakrętu do zakrętu. Zestaw podwozia z małą cebulą pozwala więc dobrze się bawić na kręceniu pomimo znacznej masy 1,8 tony.

Jeśli chodzi o rozsądną jazdę, Stinger jest dyskretny. 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, która czasami była nieco zagubiona podczas dynamicznej jazdy, ma teraz być płynna i precyzyjna. Samochód jedzie z łatwością; idealne prowadzenie i wchłanianie niewielkich nierówności na korzyść. Blok jest również bardzo cichy i nie powoduje przedwczesnych wibracji. Nadal klika trochę mocno, gdy jest zimno, ale wie, jak zachować dyskrecję, w szczególności dzięki bardzo dobrze wykonanej izolacji akustycznej. Moim zdaniem to prawdziwy wyczyn dla silnika Diesla! Nie wspominając już o tym, że nie ma hałasu wiatru ani nieestetycznego toczenia się po horyzoncie. Długie przejazdy autostradami są następnie łatwo połykane, idealne dla tych, którzy lubią odkrywać kilometry.

Ponadto, w przeciwieństwie do starszej siostry, konsumpcja jest więcej niż rozsądna. Ze swojej strony zanotowałem liczby od 5,8 do 6,9 litra na 100 km podczas kilku rodzajów podróży. Pomagający tryb Eco nie będziesz spędzać czasu przy pompie o zasięgu od 800 do 1000 km. Energiczna jazda oczywiście obniży twoje statystyki, ale nigdy nie będzie czekać na 20 l / 100 GT. Nie wspominając o tym, że kara wynosi od 12 500 € do 4 818 € dla naszej wersji.

Jest również bardziej dostępny finansowo. Z biletem wstępu w wysokości 45,00 €, a nawet 49 400 € w pakiecie premium, wydaje się niemal niedrogi w porównaniu do jego konkurentów (na przykład Audi A5 Sportback lub BMW serii 4 Gran Coupé). Poza obrazem w cenie 650 € nie ma innej opcji.

W tym nowym teście nie zamierzałem ponownie mówić o projekcie przyjętym przez markę ani o jakości wnętrza, ale wygląd był znowu tak natarczywy na ulicy, że nie mogę się oprzeć pokusie. Na zewnątrz tylko wnikliwe oko będzie w stanie rozpoznać brak V6 pod maską: podkreślamy brak podwójnego wylotu spalin, brak strzemion Brembo i oczywiście akronim GT Line (dostępne tylko wykończenie) przymocowany do karoseria. Ponadto felgi „tylko” 18 cali nie oznaczają stylu, a wręcz przeciwnie poprawiają ogólny komfort. Wybierając odważny kolor i krój, wygląda świetnie na drodze.

Wspinając się na pokład, oferuje bardzo ładną prezentację, lepszą niż z Niemcami, moim zdaniem, nawet jeśli pewne wskazówki tu i tam zdradzają brak wiedzy na temat premii. Bądź ostrożny, wykończenia są nadal całkiem dobre dzięki pochlebnym materiałom lub kilku plamom koloru. Szczególnie doceniamy ładne beżowe fotele z nienagannym siedziskiem i podporą. Jeśli chodzi o warunki mieszkaniowe, 4 osoby dorosłe z przyjemnością się tam osiedlą, 5th miejsce jest tak często uważane za dodatkowe miejsce ze względu na wydatny tunel transmisyjny. Wreszcie duża klapa tylna ułatwia załadunek, ale przy 406 litrach z pewnością nie będzie najbardziej praktyczna.

Oprócz ważnego argumentu Kia, a mianowicie 7-letniej gwarancji, Stinger oferuje doskonałe osiągi w stylu jazdy i stylu. Odnosząc sukces, pozwala wybierać między komfortem a sportowością, kiedy tylko chcesz. O co więcej można prosić?

Kredyt fotograficzny: Thomas D. (Fast Auto)