Jak wymienić klocki hamulcowe?

Zrób to sam wymiana klocków hamulcowych jest znacznie tańszą alternatywą niż korzystanie z garażu (jak ja!). Skrupulatnie postępując zgodnie z instrukcjami podanymi poniżej, możesz łatwo wymienić klocki hamulcowe Twojego pojazdu i jeździć bezpiecznie. Jako inwestycja musisz jedynie kupić nowe klocki hamulcowe i poświęcić trochę czasu.

Zobaczmy najpierw, jak to zrobić zmienić klocki hamulcowe, a potem dam wam kilka wskazówek do kupienia dobrze klocki hamulcowe.

Klocki hamulcowe
Piękny klocek hamulcowy

Uzyskaj dostęp do klocków hamulcowych

Przed dotknięciem czegokolwiek upewnij się, że silnik samochodu jest włączony zimno. Jeśli samochód właśnie jechał, bardzo prawdopodobne jest, że zaciski, klocki i tarcze są nadal gorące. Upewnij się więc, że wszystkie te części ostygły podczas oczekiwania kilka godzin przed rozpoczęciem wymiany klocków hamulcowych.

Za pomocą zmieniacza opon poluzuj nakrętki kół. Uwaga, nie demontuj wszystkich kół jednocześnie. Zwykle się zmieniamy przednie lub tylne pady zgodnie z ich zużyciem. Nawet jeśli musisz zmienić wszystkie cztery hamulce, zacznij od przednich lub tylnych klocków. Uwaga, nie odkręcaj całkowicie nakrętek.

Z podnośnikiem podnieść samochód być w stanie zdemontować koło łatwo. Pamiętaj, aby umieścić kliny pod innymi kołami, to znaczy tymi, które pozostają w kontakcie z ziemią. Aby zwiększyć bezpieczeństwo, umieść podstawkę lub podstawkę podnośnikową pod podwoziem samochodu. Nie polegaj tylko na podnośniku. Pamiętaj, aby powtórzyć operację z kierownicą po drugiej stronie samochodu, aby upewnić się, że obie strony są bezpiecznie trzymane.

Gdy samochód jest gotowy, możesz teraz odkręcić nakrętki aby usunąć koła. Nie spiesz się wyczyść felgi, śruby i wszystkie powierzchnie stop ze szczotką drucianą i zastosować produkt zapobiegający zatarciu.

Za pomocą klucza oczkowego lub klucza nasadowego zdemontować śruby zacisku. Znajduje się on na tarczy hamulcowej, a jego rolą jest spowolnienie koła przed uruchomieniem okładzin hamulcowych, przy użyciu ciśnienia hydraulicznego, aby spowodować tarcie na tarczach. Zazwyczaj zaciski składają się z jednego lub dwóch elementów, które są przymocowane za pomocą dwóch do czterech śrub, w których koła są przymocowane do osi. Wyczyść również te śruby i zastosować produkt zapobiegający zatarciu aby ułatwić poluzowanie.

Strzemię
Strzemię

Upewnij się, że zacisk nie jest już pod ciśnieniem potrząsając nim. Jeśli się trochę poruszy, to dobrze. W przeciwnym razie może wystrzelić w twoją stronę, gdy tylko usuniesz śruby.

Sprawdź podkładkę zabezpieczającą lub podkładka między powierzchnią montażową a zaciskiem hamulca. Jeśli tak, należy go usunąć a przede wszystkim nie zapomnij odłożyć go na miejsce podczas montażu.

Trzymając zacisk podłączony do obwodu hamowania, powieś go drutem w przejściu koła. W ten sposób nie ma ryzyka upadku i wywierania nacisku na przewód hamulcowy.

W niektórych przypadkach konieczne będzie odepchnięcie tłoków, aby uzyskać dostęp do klocków hamulcowych. Możesz to zrobić, kupując zestaw odstraszaczy tłoków.

Odpowietrzyć hamulce

Z biegiem czasu płyn hamulcowy będzie zanieczyszczony wszelkiego rodzaju cząstki i brud z mechaniki pojazdu. Absorbuje również pleśń powietrza, co spowoduje spadek temperatury wrzenia. Dlatego jest to ważne podczas wymiany klocków hamulcowych spuszczaj również płyn hamulcowy. Uwaga, ta ostatnia musi być na maksymalnym poziomie przed opróżnieniem. Oznacza to, że musisz dodać więcej, jeśli tak nie jest. Dlaczego Po prostu dlatego, że zamierzasz usunąć ciecz z obwodu, więc musisz zapewnić ciągłe dostarczanie cieczy do głównego cylindra.

Ogólnie zaczynamy od odpowietrzenia hamulców najdalej od głównego cylindra. To powiedziawszy, najlepiej jest zawsze najpierw zapoznać się z instrukcją obsługi samochodu. Rzeczywiście, kolejność może się różnić w zależności od producenta. W przeciwnym razie zasięgnij porady u dostawcy części zamiennych lub warsztatu.

Umieść plastikową rurkę (np. rurka akwarium) na odpowietrzniku zacisku hamulca. Umieść drugi koniec w pojemniku, aby zebrać zużyty płyn. Aby zapobiec przedostawaniu się powietrza do układu, trzymaj pojemnik wysoko w stosunku do zacisku.

Tutaj potrzebujesz kogoś, kto ci pomoże. Bez uruchamiania samochodu, poproś kogoś o to pompka na pedale hamulca dopóki te ostatnie nie wykażą oznak oporu. To jest kiedy możesz odkręć trochę śrubę odpowietrzającą podczas gdy twój przyjaciel nadal naciska na pedał. Normalnie płyn hamulcowy powinien spływać wężem. Poczekaj, aż pedał hamulca dotknie ziemi odkręcić śrubę odpowietrzającą. Powtarzaj tę czynność, dopóki w systemie nie pozostaną pęcherzyki powietrza. Aby upewnić się, naciśnij pedał hamulca, a jeśli usłyszysz bulgotanie w cylindrze głównym, oznacza to, że w układzie nadal znajdują się pęcherzyki, więc musisz powtórzyć krwawienie przed pójściem do następny krok.

Wymiana klocków hamulcowych

Ważne jest tutaj, aby zwrócić uwagę na sposób mocowania każdego klocka hamulcowego. Zasadniczo są one zszywane metalowymi klipsami lub są zagnieżdżane. Mocnym, ale delikatnym gestem, aby nie uszkodzić węża lub strzemienia, zdejmij klocki hamulcowe.

Zastosuj trochę produktu zapobiegającego zatarciu z tyłu nowych podkładek, a także na metalowych krawędziach kontaktowych. Uważaj, aby nie osadzić żadnego produktu wewnątrz płytek. Jeśli smar zetknie się z tą częścią, klocki hamulcowe nie będą się pocierać, a zatem nie będą działać. Zainstaluj nowe klocki hamulcowe dokładnie tak samo jak stare.

Nowe klocki hamulcowe
Włóż nowe klocki hamulcowe

Sprawdź poziom płynu hamulcowego i dodaj w razie potrzeby (możesz go tutaj kupić na przykład). Następnie załóż korek zbiornika płynu hamulcowego.. Teraz delikatnie oprzyj zacisk na tarczy hamulcowej, dokręcić i dokręcić wszystkie śruby mocujące.

Zmontuj koło, a następnie dostosuj ręcznie dokręcić nakrętki koła. Zrób to samo po drugiej stronie przed opuszczeniem samochodu. Kiedy jest na ziemi, ponownie dokręcić nakrętki koła. Informacje na temat momentu obrotowego wymaganego w samochodzie znajdują się w instrukcji obsługi. Zapobiegnie to nadmiernemu lub zbyt mocnemu dokręceniu koła.

Uruchom silnik i upewniając się, że dźwignia zmiany biegów pozostaje w położeniu neutralnym, pompować hamulce piętnaście razy, aby uzyskać właściwe miejsce. Następnie przetestuj nowe klocki hamulcowe a następnie jechać powoli (mniej niż 8 km / h) po opuszczonej ulicy hamulec. Jeśli samochód zatrzyma się normalnie, powtórzyć test toczenia nieco szybciej (nie przekraczając jednak 16 hm / h) i hamulca. Powtórz test kilka razy, stopniowo zwiększając prędkość, do 60 km / godzinę. Możesz wykonać test również w odwrotnej kolejności. Testy te pozwolą mieć pewność, że nie ma problemu z układem hamulcowym samochodu.. Bądź więc bardzo uważny na najmniejsze anomalie.

Kup klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe są dostępne we wszystkich sklepach z częściami samochodowymi i dealerami, a nawet można je kupić online (tutaj, na przykład). W momencie zakupu musisz tylko powiedzieć sprzedawcy model i marka pojazdu i wybrać tablice, których ceny wpisują się do budżetu.

Tanie klocki hamulcowe
Tanie klocki hamulcowe

Logicznie im droższe części, tym dłużej działają. Należy jednak pamiętać, że niektóre klocki hamulcowe sprzedawane po bardzo wysokich cenach są zastrzeżone samochody wyścigowe. Akcesoria te muszą być powiązane z tarczami hamulcowymi konkurencji, dlatego są niezgodne ze standardowymi tarczami. Kolejna uwaga, niektórzy kierowcy uważają, że tanie klocki hamulcowe są zwykle głośno. Pomyśl o tym, dokonując wyboru.

Ty też możesz mieć potrzeba płyn hamulcowy, nowe zaciski, a nawet zestaw odstraszający tłoki. Wszystko to jest dostępne w Amazon (tutaj dla zacisków, tam dla płynu hamulcowego i tam dla zestawu odstraszającego tłoki).

Aby dowiedzieć się więcej

Nie wahaj się zajrzeć do tego drugiego samouczka, aby uzyskać więcej informacji.

Poniższy film pozwoli ci również lepiej zrozumieć:

Wniosek

Mam nadzieję, że ten nowy poradnik mechaniczny pomógł ci zmienić klocki hamulcowe. Jednocześnie był to cel. W tej sekcji znajdziesz inne, takie jak:

Miłego czytania i dobrej wymiany klocków hamulcowych;) Jestem pewien, że szybko staniesz się ekspertem w zakresie konserwacji samochodu.

Dzięki Oscaro za zdjęcia.