Jak wybrać i zmienić starter?

Zmień rozrusznik Prowadzenie samochodu jest stosunkowo trudną operacją, ale w zasięgu wszystkich, jeśli postępujesz zgodnie z instrukcjami. W rzeczywistości główna trudność interwencji wynika z dostępu do rozrusznik który zwykle znajduje się z tyłu silnika. Nagle konieczne jest zdemontować kilka elementów silnika aby uzyskać do niego dostęp. Oto przewodnik dotyczący zmiany rozrusznika pojazdu.

Rozrusznik i jego elementy

Rozrusznik i jego składniki
Elementy, które składają się na starter

Starter to urządzenie elektryczne obracanie przy słabym momencie obrotowym, ale które jest wystarczająco mocne, aby uruchomić pierwsze obroty silnika. Tak więc, jak tylko kluczyk zostanie przekręcony, koło zębate rozrusznika jest natychmiast załączane i zaczyna się obracać. Po zwolnieniu klucza zaczyna on wybiegać, aby zachować swój silnik, gdy zębnik jest wyłączony.

Rozruch składa się z kilku elementów. Najpierw obraca się zwora, na którą wpływa pole magnetyczne wytwarzane przez cewkę indukcyjną. Potem jest elektrozawór kto jest inny ważny element startowy. Nazywany również wyrzutnią lub elektromagnesem, jego rola polega na napędzaniu wolnego koła i pary zębnika w kierunku koła zamachowego w celu aktywacji obwodu prądowego wewnątrz rozrusznik.

Warto wiedzieć, że do działania rozrusznik wymaga dużego prądu (300 do 350 amperów) między akumulatorem samochodowym a samym sobą. Dlatego konieczne jest zainstalowanie bardzo odpornego kabla (powyżej 350 A) między rozrusznikiem a akumulatorem. Dla podłącz akumulator do Neiman, potrzebujesz kabla oporowego 30 A.

Kup nowy starter w najlepszej cenie od Amazon.

Kilka czynności do wykonania przed zmianą rozrusznika

Zmiana rozrusznika
Sprawdza przed zmianą rozrusznika

Najczęstszym problemem jest hałas klikający podczas uruchamiania. Trzeba powiedzieć, że w większości przypadków: awaria rozrusznika jest związany z troską o połączenie elektryczne. Dlatego też są częstsze w lecie, ponieważ w wysokich temperaturach kable mogą tracić swoje zdolności przewodzące.

Jeśli podczas uruchamiania nie ma hałasu, sprawdź stan akumulatora. I to, nawet jeśli światła są włączone, czy nie. Aby to zrobić, musisz najpierw zmierzyć poziom naładowania baterii. Należy również pamiętać, że rozrusznik na biegu jałowym może sygnalizować problem z ładowaniem akumulatora.

Innym częstym źródłem problem z uruchomieniem, to są złącza. Pamiętaj więc, aby sprawdzić wszystkie złącza i każde dokręcenie. Poszukaj najmniejszego śladu utleniania, ponieważ awaria elektryczna może być spowodowana problemem utleniania z zaciskami akumulatora.

Sprawdź także stan elektromagnesu. Jest to specjalny przełącznik, który uruchamia i zatrzymuje rozrusznik. Tutaj będziesz potrzebować kogoś, kto śledzi kliknięcie elektromagnesu podczas przekręcania kluczyka zapłonu. Jeśli nie słychać najmniejszego hałasu, oznacza to, że elektromagnes nie działa, więc należy go wymienić. Znajdziesz go tutaj na tej stronie.

Jeśli silnik pracuje, ale nie chce się uruchomić, problem może nie dotyczyć rozrusznika lub akumulatora. Rzeczywiście, każdy problem pochodzący z używane świece, z używana głowica dozująca a nawet a brudny filtr może uniemożliwić uruchomienie pojazdu. Dlatego najlepiej jest określić źródło problemu przed zainwestowaniem w nowy starter.

Kiedy należy zmienić rozrusznik?

Oto kilka wskazówek, które sugerują, że twój rozrusznik samochodowy jest niesprawny:

Silnik ma problemy z uruchomieniem.

Brak reakcji silnika podczas skręcania klucz kontaktowy, mimo że akumulator jest w dobrym stanie. Aby sprawdzić, czy akumulator jest rozładowany, włącz zapłon i sprawdź intensywność świateł i wskaźników deski rozdzielczej. Jeśli natężenie światła jest niskie lub nic się nie świeci, oznacza to, że akumulator jest rozładowany. Jeśli natomiast natężenie światła jest doskonałe, prawdopodobnie wadliwy jest rozrusznik.

W każdym razie przed zakupem nowego rozrusznika zawsze sprawdź źródło usterki. Można stosować węgle, zużyte kable, rozładowana bateriaitp. Części te można łatwo wymienić, a przede wszystkim kosztują mniej niż nowy rozrusznik. Nie zapominaj, że awaria może również wynikać z awarii w Neimann. Jeśli tak, znajdziesz tutaj nowych Neimanów.

Wymiana rozrusznika: instrukcje użytkowania

zmienić automatyczny starter
Jak zmienić starter

Pierwszym krokiem jest zdemontować rozrusznik. Aby to zrobić, musisz najpierw odłączyć ujemny zacisk akumulatora. Następnie zlokalizuj dokładną lokalizację rozrusznika. W zależności od modelu samochodu można uzyskać do niego dostęp z góry, od dołu, z przodu, a nawet z tyłu silnika. Jeśli jest dostępny od dołu, samochód musi być podniesiony, a umieścić na świecach. Następnie zlokalizuj również połączenia i różne pozycje kabli podłączonych do rozrusznika odłączyć zasilacze jeden po drugim. Tutaj musimy najpierw przeanalizować różne punkty mocowania rozrusznika. Rzeczywiście, ten ostatni można zamocować tylko do skrzyni biegów, do skrzyni biegów i silnika, do skrzyni biegów, ale za pomocą śrub, które również mocują zespół napędowy, lub w końcu do skrzyni biegów za pomocą śruby również połączone z innymi elementami, takimi jak filtr powietrza między innymi Teraz, w zależności od sposobu zamocowania rozrusznika, usuniesz go, uważając, aby nie upuścić innych elementów wokół niego. Pamiętaj, aby zachować uchwyt montażowy rozrusznika, ponieważ nie zawsze będzie on dostarczany z nowym.

Drugim krokiem jest instalacja nowego startera. Poświęć czas na porównanie nowego rozrusznika ze starym, choćby po to, aby upewnić się, że punkty mocowania są takie same. Rzeczywiście kształt i rozmiar rozrusznika może się zmienić, ale punkty mocowania muszą pozostać takie same. Następnie zamontuj wspornik montażowy z tyłu rozrusznika i zmień jego położenie. Upewnij się, że jest prawidłowo zainstalowany w prowadnicy i wkręcie. Poświęć trochę czasu na oczyszczenie zacisków akumulatora szczotką drucianą. Podłącz ponownie inne przewody zasilające, a następnie upewnij się, że żadne narzędzia nie wciągają silnika przed wymianą ujemnego bieguna akumulatora.

Dzięki forum-auto.com i conseils.oscaro.com za zdjęcia.