Czy możemy naładować bezobsługowy akumulator?

Pytanie często pojawia się na wielu forach motoryzacyjnych, a odpowiedzi są liczne, różnorodne, a czasem nieco fantazyjne, należy je rozpoznać. Celem tego artykułu jest podsumowanie tego pytania w celu udzielenia mu odpowiedniej i udokumentowanej odpowiedzi oraz ostateczne rozstrzygnięcie.

Szybkie przypomnienie o akumulatorach bezobsługowych

Zamieszanie w internetowych dyskusjach na temat tego, czy ładować akumulator bezobsługowy wynika z istnienia dwóch rodzajów akumulatorów.

Te pierwsze mają czapki jak zwykłe baterie, ale zostały one umieszczone pod „osłoną”, którą czasami trudno jest usunąć. Ale w końcu można dodać trochę wody i naładować baterię.

Drugi rodzaj „bezobsługowych” akumulatorów jest naprawdę „bezobsługowy” i dlatego nie można go ładować. Może być niebezpieczne zrobić to. Mimo to, ich żywotność wynosi od 5 do 8 lat, gra jest nadal warta wysiłku.

Jednak kilka środki ostrożności należy podjąć, gdy chcesz naładować bezobsługowy akumulator, jak zobaczymy poniżej.

Procedura ponownego ładowania

Ładowanie bezobsługowego akumulatora należy wykonać za pomocą ładowarka do ładowania spowalnia i odcina się automatycznie po zakończeniu ładowania.

Oto jak to zrobić w 5 prostych krokach:

1 – Najpierw musisz „przełamać” ochronę czapek.

2 – Następnie dodaj wodę destylowaną (wystarczającą, aby płytki zanurzyły się w elektrolicie) i zamknij ją.

3 – Następnie umieść ładowarkę na 12 woltów.

4 – Przed rozpoczęciem ładowania należy zawsze odłączyć go od regulatora / alternatora poprzez odłączenie dwóch kabli.

5 – Idziemy! (przez około 10 godzin)

Całkowicie rozładowany akumulator potrzebuje około 10 godzin na naładowanie do jednej dziesiątej swojej pojemności. Pozwól mi wyjaśnić ten ostatni punkt.

W przypadku akumulatora o wydajności 40 amperów na godzinę naładuj 10 godzin przy 4 amperach. Obliczenie jest bardzo proste.

Kilka porad i wskazówek dotyczących ładowania bezobsługowego akumulatora

Nawet jeśli nie są w 100% niezawodne, możesz polegać na wskaźniki które widzimy na bateriach. Gdy wskaźnik świeci na czerwono, akumulator jest całkowicie rozładowany. Kiedy jest żółty, akumulator jest lekko rozładowany, a gdy jest zielony, wszystko jest w porządku.

Kolejna wskazówka przed rozpoczęciem kroku 1 powyższej procedury. W wielu modelach akumulatorów nie jest konieczne „przełamanie” zabezpieczenia, aby sprawdzić, czy poziom elektrolitu jest OK. Po prostu przez przezroczystość z latarką, można zobaczyć poziom. Wypróbuj to przed „zniszczeniem wszystkiego”!

Zakończmy specjalnym przypadkiem baterii, która nie chce się ładować. Po sprawdzeniu użytkowania, jeśli nadal występuje, możesz spróbować podłączyć drugą baterię (która działa w ten sposób ABSOLUTNIE pewne!) Równolegle, aby pomóc na początku. Po dwóch lub trzech godzinach akumulator powinien być w stanie działać samodzielnie i ładować się.

Jeśli nie, wystarczy kupić nową baterię samochodową. Znajdziesz wiele na Amazon.fr, ale aby ułatwić sobie zadanie, oto najlepsze baterie na rynku.

Nie wahaj się zadawać mi pytań, z wielką przyjemnością odpowiadam na nie. Możesz również wysłać mi trochę miłości i śledzić mnie dalej Twitter lub Facebook. Jestem dość nowy w sieciach społecznościowych i „eksperymentuję”, rozmawiając o mojej stronie w różnych mediach… Zobaczymy!

Zdjęcie znalezione na car-id.fr