BMW serii 3 G20, powrót benchmarku?

E21, E30, E36, E46, E90, F30 i na koniec G20. Od 7 generacji i 44 lat seria 3 stanowi punkt odniesienia dla drogi premium. Za każdym razem BMW podnosi poprzeczkę, aby pozostać na pierwszym miejscu. Ujawniona na Paris Motor Show piękna monachijska kobieta przybywa z mnóstwem nowych produktów i technologii niespotykanych w tym segmencie. Czy ta nowa generacja jest jeszcze lepsza niż jej poprzedniczka? Oto, co zobaczymy.

Kilka tygodni temu BMW zaprosiło nas do regionu Cognac, aby odkryć go dzięki testowi, 4-cylindrowej benzynie i oleju napędowego. To prawda, że ​​tak powiedziane, to nie silniki sprawiają, że marzysz … Ale to silniki startowe, czekając na tradycyjną 6 w linii od bawarskiej marki. Na początek obejrzyj samochód przed wyruszeniem w drogę.

Gama BMW została odnowiona i to dobrze. Ta nowa generacja od serii 8 radykalnie zmienia sytuację. W swojej historii seria 3 sprzedała ponad 15,5 miliona sztuk na całym świecie. Aby utrzymać ten impet, BMW musiało być na bieżąco.

Trzeba powiedzieć, że nowa generacja spowodowała przepływ dużej ilości atramentu. Podwójna fasola z przodu jest gruba. Reflektory są zwężane. Z tyłu nawiązują do stylu świateł widocznych już w serii 8 lub X4. Nowocześniejsze, nowocześniejsze niż poprzednie pokolenia, są jednym z głównych celów krytyków, którzy oskarżają ich o fałszywą atmosferę Lexus IS. Osobiście uważam to za przesadę.

Ta nowa generacja jak zwykle rośnie. Rozciąga się na 7,6 cm do 4,71 m. Większy niż poprzedni, ma coraz większą zdolność do zamieszkania. Jest również szerszy o 1,6 cm (1,83 m), co, jak zobaczymy później, jeszcze bardziej przyczynia się do jego dynamiki. Tymczasem jego pień pozostaje na poziomie 480 litrów, co stanowi niską średnią kategorii.

To prawda, że ​​kiedy zobaczyłem ją po raz pierwszy na targach w Paryżu, byłem trochę zaniepokojony z tyłu. Ale kiedy ją zobaczyłem, pokochałem ten nowoczesny styl.

Wejdźmy do środka. Jeśli przeczytałeś moje recenzje serii 8 lub nowego BMW X5, nie możesz się zgubić. Bierzemy to samo i zaczynamy od nowa. Dlatego znajdujemy to nowe 100% cyfrowe oprzyrządowanie (BMW Live Cockpit Navigation Pro w cenie 1650 EUR lub standardowo od wykończenia Business Design).

Składa się z 12,3-calowego ekranu z głównymi informacjami o jeździe. Przypomnienie GPS znajduje się w środku, w trybie uproszczonym. Bez fanaberii ani widoku satelitarnego, aby Cię rozproszyć. Na środku znajduje się również 10,3-calowy ekran dotykowy z nowym systemem operacyjnym 7.0, który, jak zobaczymy później, ma innowacyjną funkcję, dostępną po raz pierwszy w tym samochodzie.

Leitmotiv w BMW, seria 3 ma optymalną ergonomię. Wszystko jest zrobione, abyś nigdy nie oderwał wzroku od drogi. Niezależnie od tego, czy chodzi o 11,3-calowy wyświetlacz head-up (1150 €), najbardziej kompletny, jaki widziałem w samochodzie, iDrive do sterowania centralnym ekranem bez odrywania wzroku od drogi, a nawet polecenia język ciała (300 €), z pewnością mały gadżet, ale strasznie sprytny dzięki temu, że go używa.

Wykończenie jest droższe w porównaniu do poprzedniej generacji. Marka podjęła prawdziwy wysiłek w tej dziedzinie i można to poczuć w środku. Zastosowane okucia i materiały są lepszej jakości. Siedzenia w naszych wersjach MSport nie miały żadnych problemów z komfortem. Pozycja kierowcy zawsze na górze: możesz siedzieć bardzo nisko, aby stać się jednym z samochodem. Przejście wszystko w kierunku, co czyni siłę Serii 3 od pierwszej generacji, dynamizmem samochodu.