Bateria litowa: co to jest?

The bateria litowa jest najnowszą energią i jest przede wszystkim akumulatorem elektrochemicznym, który wykorzystuje pierwiastek chemiczny lit. Dla niektórych jest to barbarzyńskie słowo, a dla innych przyszłość, ale co to jest? Czy byłby to gadżet, czy nie?

Zacznijmy od poznania, czym tak naprawdę jest bateria litowa. Istnieją trzy rodzaje baterii litowych: bateria litowo-metalowa, bateria litowo-jonowa i bateria litowo-polimerowa. Pierwszy to ten, który budzi największe obawy dotyczące bezpieczeństwa, a ostatni to poprawa drugiego w celu zwiększenia bezpieczeństwa przy nieco mniejszej ilości dostarczonej energii, ale wciąż większej niż w przypadku konwencjonalnej baterii. W przeciwieństwie do innych Baterie litowo-jonowe nie są powiązane z jednym elementem.

Każdy materiał zawierający lit, który może stanowić podstawę baterii litowo-jonowej. To tłumaczy obfitość istniejących wariantów, dlatego trudno jest ustalić ogólne zasady dotyczące tego akumulatora, rynków o dużej objętości (aparat fotograficzny, telefon komórkowy …) i wysokich energii (pojazd hybrydowy, elektryczny, lotniczy, … Itd.), Które nie mają takich samych potrzeb w zakresie żywotności, kosztów lub mocy.

Bateria litowa
Akumulator litowo-jonowy Varta

Co powiesz na używanie go jako akumulatora samochodowego?

Wielu użytkowników lub przyszłych właścicieli pojazdów elektrycznych i hybrydowych martwi się i zastanawia, czy te akumulatory litowo-jonowe mają dobrą żywotność. Profesor Mikael G. Cugnet przeprowadził badanie i powiedział, że akumulatorów można używać podczas okres od 5 do 20 lat, w zależności od wielu czynników.

Co jest znacznie lepsze niż czas trwania początkowo szacowany na 8 lat.

Bateria ołowiowa czy litowa?

Nie możemy bezpośrednio porównać pojemności baterii ołowiowej z pojemnością baterii litowej, ponieważ nie zachowują się one w ten sam sposób w zależności od prędkości rozładowania.

Pojemność akumulatora ołowiowego jest podana dla bardzo wolne rozładowanie w ciągu 20 godzin. Jeśli rozładujemy go szybciej, akumulator straci energię i nie przywróci pełnej pojemności. Pojemność baterii litowej pozostaje stałauwalnia całą zgromadzoną energię.

Od stycznia 2013 r. BMW i Toyota współpracują w celu opracowania nowej generacji akumulatorów litowo-powietrznych (litowo-tlenowych), które będą stosowane w pojazdach hybrydowych i elektrycznych. Główną wadą tego rodzaju technologii w rozwoju pozostaje cena kosztowa, co oznacza dość drogą cenę sprzedaży. Poza tym ten rodzaj baterii oferuje znaczące zalety, takie jak niskie samorozładowanie, brak obecności głównych zanieczyszczeń i brak ryzyka wybuchu dzięki temu, że jest całkowicie solidny. Jednak bateria litowa działa optymalnie w dość wysokiej temperaturze około 85 ° C.

Wydaje się jasne, że Bateria litowa to przyszłość czystej energii, jeśli chodzi o zanieczyszczenie i ekonomię, za ich wykonanie odpowiadają budowniczowie dostępna, bezpieczna i zrównoważona energia.

Jeśli podobał Ci się ten artykuł, dołącz do nas Twitter lub Facebook lub przeczytaj inne artykuły z tego bloga. A jeśli jest temat, do którego chciałbym się odnieść, przejdź do pola „Kontakt” i powiedz mi wszystko! Do zobaczenia wkrótce

Źródła:

Kredyt fotograficzny Claus Ableiter