Abarth 695 70 ° Test rocznicowy: ostatnia runda?

Nie miałem jeszcze tytułu, kiedy zacząłem szkic tego artykułu, potem ze smutkiem przeczytałem końcowe zaprzestanie produkcji Fiata 124 Pająka, który wielokrotnie miał okazję zachwycić testerzy Twojego ulubionego bloga, w tym ja. Sprzedaż poniżej oczekiwań? Czy blok 1,4 L został przekroczony dla nowych standardów certyfikacji? Jeśli to właśnie ten ostatni powód był odpowiedni dla błyszczącego roadstera, oto jeszcze jeden argument, by raz jeszcze rozkoszować się tym, w którym wszystko się zaczęło (od nowa), Abarth 500, tutaj w wersji 695, dostępny w edycja limitowana „70 ° Anniversary” i która korzysta z tej samej podstawy mechanicznej.

Mój ostatni kontakt z Abarthem 595 lub 695 pochodzi z grudnia 2017 r., Kiedy odkryłem bardzo bogaty 695 Rivale (którego esej ma zostać ponownie przeczytany tutaj). Z tej okazji były to tylko szczegóły kosmetyczne. Węgiel, wydech Akrapovic, ekskluzywna niebieska skóra, stolarka, aluminium, przepis zadowolony, a hołd dla włoskiego producenta najseksowniejszych łodzi na świecie był prawdziwym sukcesem. 2019 oznacza dla Abartha 70-lecie istnienia firmy dla skorpiona. 70 lat, kiedy marka próbowała dać małym Włochom, najpierw z prostym wydechem, a potem znacznie więcej. Cała seria 2019 otrzymała ekskluzywną odznakę z okazji oznaczenia wydarzenia. W 2019 r. Powrócił także niemal mityczny „esse-esse”, który stał się sławny, gdy Abarth 500 został wypuszczony w 2008 roku dzięki słynnym drewnianym skrzyniom, które stały w sprzeczności z zestawem przeznaczonym do montażu w salonach dealerskich. O niespodzianka, Abarth zarezerwował dla nas ostatnią niespodziankę z późnym pojawieniem się limitowanej edycji o nazwie „70 ° Anniversary” (tłumaczenie będzie bezużyteczne, nawet dla najmniejszej z was), ograniczone – nie można go wymyślić nie – w 1949 egzemplarzach, zidentyfikowanych za pomocą numerowanej tabliczki umieszczonej za hamulcem ręcznym między dwoma siedzeniami.

Strój retro

Abarth 695 70 ° Anniversary to bez wątpienia Abarth, który czerpie najwięcej z przeszłości i znajduje inspiracje stylistyczne. Kolor nadwozia „Monza Green” zwieńczony szerokim kontrastowym zestawem body „Campovolo Grey”, NAJLEPSZY kolor Abarth. Układ wydechowy „Record Monza” (internet musi wynikać z liczby uzupełniających się na nim linii), przednie i tylne boczne znaczki specyficzne dla przepysznej retro typografii, naklejka skorpiona na kapturze, boczne pasy „Abarth” i wreszcie najważniejszy punkt programu i jedyna prawdziwa nowość: ruchoma płetwa regulowana w co najmniej 12 pozycjach w krokach co 5 ° dla górnej granicy 60 °. Wystarczy powiedzieć, że pod tym kątem aerodynamiczny element posiada więcej hamulca pneumatycznego niż prawdziwe dodatkowe wsparcie, które Abarth obiecuje do 42 kg przy prędkości 200 km / h. Brak szczegółów na temat użytego kąta. Wnętrze pozostaje zasadniczo takie samo jak standardowa Competizione, która jest podstawą tej specjalnej serii. Węgiel znajduje się na kierownicy, a fotele mają wyjątkowo elegancką dwukolorową konfigurację czarno-tytoniową, wykończoną włoską flagą wyhaftowaną na zagłówku.

Powrót do podstaw

Chociaż wątpliwe na pierwszych zdjęciach zestawu prasowego, magia się dzieje i z entuzjazmem odkrywam naszą Abarth 695 70 ° Anniversario podczas tego słynnego weekendu Rallye du Var 2019, teraz również niesławnego ze względu na wyjątkowe powodzie na przełomie tragiczne w kilku gminach tego samego wydziału. Cóż może być lepszego niż odkrycie tego nowego Abartha w konkurencyjnym środowisku, aby stworzyć coś w rodzaju powrotu do domu, można powiedzieć. Niewiele ci daję. Tyle że warunki klimatyczne były po prostu dziwne. 3 wypadki w ciągu mniej niż 60 km na autostradzie, aby opuścić lotnisko w Nicei (nawet nie mówię o lądowaniu, aby wykreślić moją pamięć), obszary całkowicie zalane, pokonywane drogi, krótko mówiąc, atmosfera szczególnie ciężki koniec świata, ale podczas którego postanowiliśmy zapewnić Ci test jakości, ponieważ staramy się robić tak często, jak to możliwe w Blogautomobile.

Jeśli zgłoszony Abarth 124 R-GT musiał zrezygnować z zawodów w sobotnie południe, po szczególnie niebezpiecznych warunkach jazdy i odwołaniu odcinków specjalnych w sobotę, nasz 695 nieustannie wykazywał ciężką pracę, gotowy aby bronić swojego miejsca pośród małych, niedrogich samochodów sportowych, które są odporne na najdelikatniejsze uderzenia deszczu i wiatru, nieustannie biczując kruche nadwozie. I dobrze sobie radziła z tym małym chipem. Torsen w akcji w połączeniu z 4 sezonowymi oponami szybko wyciągnął z pułapek specjalnych porzuconych przez konkurentów. Nie powinniśmy potrzebować innego samochodu niż ten. Poręczny, zwinny, hałaśliwy, zabawny w każdej sytuacji i szczególnie odpowiedni na strome drogi dzięki krótkiemu rozstawowi osi i kołom umieszczonym na 4 rogach. Pudełko pozostaje identyczne, nieprecyzyjne, pozycja kierowcy po prostu okropna, wyboiste tłumienie i brak precyzji systemu multimedialnego. Ale w ten szczególny weekend, w tych specyficznych warunkach, nie mogłem wysiąść z innym samochodem, i jest to ponownie okazja, abyśmy wysłali jak najwięcej miłości do tej bomby hormon, który cicho idzie na 12 świecach. W końcu niezły marketingowy cios.

Jakbyś tam był

Oczywiście, ponieważ próbuję to teraz robić najczęściej, nie zostawiłem cię bez wideo, tylko po to, aby wyobrazić sobie, jak deszcz uderza w przednią szybę z całą mocą, podczas gdy płyta Monza wydaje wokalizacje, jakby była jego ostatnia runda. 8 min rodeo na pustynnych drogach rajdu Var (bez śmiechu musieliśmy przejechać 20 samochodów przez całe popołudnie).

Dzięki Abarthowi za zaproszenie!

Kredyty fotograficzne: Maurice Cernay / Abarth