Ile tak naprawdę kosztuje turbo?

Filtry, CAI, Turbo, Kompresory
Awatar użytkownika
EdiVip
Administrator
Posty: 378
Rejestracja: 06 mar 2015, 10:18
Lokalizacja: TM
Kontaktowanie:

Ile tak naprawdę kosztuje turbo?

Postautor: EdiVip » 04 kwie 2016, 14:06

Wszyscy wiemy, że nie ma nic za darmo, dlatego też chciałbym wam przedstawić koszty, które są związane ze zwiększaniem mocy w naszych samochodach.

Większość osób myśli, że kupując gotowy kit do samochodu kupuje już wszystko. Nic bardziej mylnego! Tak na prawdę gotowe zestawy to dopiero początek. Owszem, zazwyczaj mają wszystkie potrzebne elementy do montażu, ale reszta komponentów w naszych autach, nie jest przystosowana do drastycznego zwiększania mocy, więc o nich także trzeba pomyśleć.

Niestety w przypadku większości części jesteśmy wręcz zmuszeni do importowania ich zza dalekiej wody, a co za tym idzie znaczący wpływ na ich cenę ma kurs dolara. Pamiętajmy, że podana cena w zagranicznym sklepie w $ to tylko część naszych kosztów. Po przylocie do kraju możemy zostać obciążeni dodatkowymi kosztami takimi jak: Cło, VAT. Które znacząco podwyższają koszty!

Pierwszym pytaniem jakie należy sobie zadać zaraz przed kupowaniem jakiegokolwiek zestawu jest: Jaką moc chcemy osiągnąć? Odpowiedz da nam wynik wstępnej wyceny kosztów. Bowiem właśnie od mocy uzależnione jest głównie to, co musimy wymienić dodatkowo w aucie. Zacznijmy zatem od opcji do 270 koni mechanicznych. Jest to niewątpliwie najtańsza opcja, gdyż nie ma tak naprawdę potrzeby wymiany wielu części w naszym aucie i zarazem najlepsza dla osób, które nie chcą inwestować góry pieniędzy, ale chcą mieć w aucie przyśpieszenie rzędu 5,8s do 100km/h

>270 Km:

Zestaw turbo/kompresor ~ 16000 zł

Oleje/filtry ~ 500 zł

Felgi ~ 3000 zł

Opony ~ 2000 zł

Montaż ~ 3500 zł

Strojenie ~ 3000 zł

———————–

Suma ~ 27500 zł

Następnie jest wersja do 320 koni mechanicznych. Jest to niestety znacząco droższa opcja ze względu na większą ilość części potrzebnych do prawidłowej pracy samochodu, ale i przyśpieszenie wzrasta do około 5,2s.

>320 Km:

Zestaw turbo/kompresor ~ 16000 zł

Układ paliwowy ~ 2000 zł

Oleje/filtry ~ 500 zł

Chłodzenie ~ 700 zł

Zegary ~ 300 zł

Felgi ~ 3000 zł

Opony ~ 2000 zł

Montaż ~ 3500 zł

Strojenie ~ 3000 zł

Hamulce ~ 6000 zł

Zawieszenie ~ 3000 zł

Układ wydechowy – 4500 zł

———————–

Suma ~ 44500 zł

Wyliczone powyżej koszty są mocno orientacyjne. Ceny podanych części są liczone jako nowe z oficjalnych sklepów producenta. Wszystkie wymienione części nie są najtańszą wersją, a jedynie tańszymi zamiennikami dobrych markowych części. Oczywiście jest możliwość zakupu jeszcze tańszych części, ale ja osobiście ich nie polecam.
1 x
majki
••
Posty: 40
Rejestracja: 01 kwie 2016, 9:11

Re: Ile tak naprawdę kosztuje turbo?

Postautor: majki » 05 kwie 2016, 15:09

Hej,

Wybaczcie pytania laika ale dlaczego felgi i opony wymagaja wymiany? Chodzi tutaj o ich wytrzymalosc na wieksza moc, czy raczej to, ze beda ograniczaly osiagi auta?

Dodatkowo - gdy szukalem auta dla siebie (nota bene jutro finalizuje transakcje :D), na rynku bylo jedno uturbione subaru BRZ ale po rozmowie z dwoma mechanikami (niezalezne serwisy) bylem pozostawiony w przeswiadczeniu, ze ten silnik slabo znosi uturbienie. Jak to wiec z tym jest?

Koniec koncow i tak przestalem rozwazac ta opcje, bo stracilbym gwarancje producenta, na ktorej mi zalezy, ale to inny temat.
0 x
Awatar użytkownika
EdiVip
Administrator
Posty: 378
Rejestracja: 06 mar 2015, 10:18
Lokalizacja: TM
Kontaktowanie:

Re: Ile tak naprawdę kosztuje turbo?

Postautor: EdiVip » 05 kwie 2016, 19:47

majki pisze:Hej,

Wybaczcie pytania laika ale dlaczego felgi i opony wymagaja wymiany? Chodzi tutaj o ich wytrzymalosc na wieksza moc, czy raczej to, ze beda ograniczaly osiagi auta?

Dodatkowo - gdy szukalem auta dla siebie (nota bene jutro finalizuje transakcje :D), na rynku bylo jedno uturbione subaru BRZ ale po rozmowie z dwoma mechanikami (niezalezne serwisy) bylem pozostawiony w przeswiadczeniu, ze ten silnik slabo znosi uturbienie. Jak to wiec z tym jest?

Koniec końców i tak przestalem rozwazac ta opcje, bo stracilbym gwarancje producenta, na ktorej mi zalezy, ale to inny temat.



Z felgami i oponami chodzi o to, że przy mocy większej niż fabryczne 200HP (czysto fabryczne:)) będziesz tracił trakcję. Przy 300 HP i RWD felga i opona to rzecz obowiązkowa!

Co do silnika to znosi turbo (czy tam kompresor) wyjątkowo dobrze! Do 0.8-0.9 Bar jest wszystko ok. Sam rozbierałem silnik po kilku "k" i wyglądał nad wyraz dobrze! Zero problemów itp. Z resztą nie znam nikogo komu takie "soft turbo" by coś złego zrobiło... Oczywiście zakładając poprawne strojenie!
0 x
adher
Posty: 12
Rejestracja: 10 lis 2016, 20:22

Re: Ile tak naprawdę kosztuje turbo?

Postautor: adher » 15 gru 2016, 11:25

znalazłem Bauer Parts - doładowanie za 6000 PLN?! Ktos cos wie?
0 x
Awatar użytkownika
Cebal
•••
Posty: 88
Rejestracja: 01 wrz 2017, 18:39
Lokalizacja: Jastrowie / Piła

Re: Ile tak naprawdę kosztuje turbo?

Postautor: Cebal » 12 kwie 2018, 14:36

Przy słabym booscie FA20 znosi turbo bez większych problemów, nawet nie musisz się martwić o silnik, myślę że nie ma nawet sensu pytać o zdanie mechaników, którzy nie mieli styczności z czymś podobnym. Moim zdaniem, to te modele auta umyślnie wychodzą bez turbo, bo jest to doskonała platforma do tuningu wszelkiego rodzaju. Najważniejsze, to strojenie! Moc do 300km nie wymaga nawet zakucia silnika (powyżej tej mocy przydałoby się go zakuć).
1 x

Wróć do „Układ dolotowy | Doładowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość